IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Prada иска съоснователят на марката да поеме контрол върху магазините ѝ в Милано

Споразумението идва като дългоочакван от инвеститорите обрат в модната къща

20:20 | 30.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Prada ще плати 66 млн. евро (73 млн. долара) на своя съизпълнителен директор, за да поеме контрола над четири фирмени магазина в Милано, което позволява на италианската модна марка да прочисти корпоративната си структура.

Листнатата на борсата в Хонконг компания за луксозни стоки обяви, че е постигнала споразумение със съоснователя Миучия Прада Бианки и холдинговата компания, която тя контролира, за магазините в Милано, включително за първия магазин на марката, който отваря врати през 1913 г.

Това „ще бъде важна стъпка в по-нататъшно развитие и разширяване на идентичността на марката“, се казва в изявление на компанията, цитирано от Bloomberg.

Дизайнерът Прада Бианки ръководи базираната в Милано модна къща от края на 70-те години със съпруга си и съпредседател Патрицио Бертели. Когато акциите на Prada бяха пуснати за листване в Хонг Конг през 2011 г., основните бутици в Милано не бяха включени в сделката, тъй като Прада Бианки и нейните роднини не бяха склонни да изгубят влиянието, което тази връзка оказва върху престижа на семейството.

Компанията-майка отчете 19,7 млн. евро печалба миналата година, свързани със споразумението за франчайз на магазините в Милано. Цената на акциите на Prada се повиши с 1% в ранните часове на търговията в Хонконг в сряда. Цената на акциите падна с повече от 5% през тази година.

Споразумението за магазините в Милано идва като дългоочакван от инвеститорите обрат в модната къща от висок клас, известна с елегантните си чанти и спортното облекло. Печалбата на акция е паднала с повече от 60% от 2014 г. насам.

Продажбите останаха без промяна през първата половина на 2019 г., тъй като Prada понесе удар заради усилията си да укрепи ексклузивния си имидж, като ограничи намалението на цените. Компанията заяви още, че ще редуцира наполовина своя бизнес на едро в опит да придобие по-голям контрол над стоката си, като продава повече от нея в собствените магазини на Prada.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:49 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още