Подобно на своя роден конкурент PSA Peugeot Citroën и вторият по големина френски производител Renault пострада от слабото търсене в Европа, но въпреки това остана на печалба.
Между януари и юни Renault отчита спад на печалбата преди данъци и такси от 25% до 482 млн. евро, както обяви концернът в петък в Париж. По този начин обаче французите оправдаха очакванията на анализаторите. Освен това Renault се представя значително по-добре от конкурента си PSA Peugeot Citroen, който през същия период се смъкна в червената зона, отчитайки обща нетна загуба от 819 млн. евро след печалба от 806 млн. евро преди година.
Приходите на Renault отчитат спад от 0,8% до 20,9 млрд. евро, нетната печалба пада от 1,25 млрд. евро до 786 млн. евро. Компанията обаче не ревизира целта си и планира да постави рекорд на продажбите за цялата година, като планира ръстът да е поне 3 до 4%.
За европейския пазар Renault очаква спад от 6-7%, а за френския пазар намалението ще е още по-серизоно - 10-11%, което е по-песимистична прогноза от досегашната.
Renault вече обяви, че през първата половин година е продала значително по-малко превозни средства, отколкото преди година. По данни на европейската асоциация на автомобилните производители ACEA доставките на Renault са се свили със 17% до 583 000 единици, докато продажбите в цяла Европа падат с общо 6,3%.
43%-ния дял в по-успешния японски производител Nissan е помогнал на концентрирания върху Европа масов производител да понесе по-лесно финансовите последици от конюнктурната слабост на Стария континент. Вчера Nissan обяви спадаща нетна печалба за първото си тримесечие, но все пак в трите месеца до края на юни е спечелила почти 763 млн. евро.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна