IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Honda скочи с 63% с възстановяването на продажбите в САЩ

Компанията обаче понижи прогнозата си за годишна печалба за втори път през последните 4 месеца

10:23 | 31.01.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Автомобили от серията N-ONE на Honda на автоизложение в Токио. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Автомобили от серията N-ONE на Honda на автоизложение в Токио. Снимка: Ройтерс

Японският автопроизводител Honda обяви скок на нетната печалба през четвъртото тримесечие на 2012 г. с 63% благодарение до голяма степен на възстановените продажби на американския пазар, съобщи ВВС. През посочения период компанията е реализирала нетна печалба от 77,4 млрд. йени (851 млн. долара) при 47,6 млрд. йени за последното тримесечие на 2011 г.

От Honda посочиха, че печалбата е била подкрепена и от продължаващото възстановяване от наводненията в Тайланд през 2011 г.

Компанията обаче понижи прогнозата си за печалба за настоящата финансова година, приключваща на 31 март, заради резкия спад на продажбите в Китай и Европа. Японският автопроизводител отбеляза, че вече очаква нетна печалба за годината от 370 млрд. йени, като досегашното му предвиждане бе минус от 375 млрд. йени.

Това е вторият път за последните 4 месеца, при който Honda понижава прогнозата си за годишна печалба, след като през октомври тя коригира предишните си очаквания за печалба от 470 млрд. йени.

Природните катаклизми в Тайланд и Япония през 2011 г. спряха производствения процес в предприятия на компанията и повлияха силно върху продажбите.

Оттогава обаче компанията осъществява стабилно възстановяване. През тази седмица тя обяви, че през 2012 г. е продала 3,82 млн. автомобила, което представлява ръст от 19% на годишна база.

Автопроизводителят обаче се изправи и пред някои препятствия пред ръста, не на последно място  - продължаващата дългова криза в еврозоната, която се отрази върху растежа в региона. Това повлия неблагоприятно върху доверието и доведе до спад в потребителското търсене в държавите-членки на валутния съюз, засягайки търсенето на японските стоки.

Продажбите на Honda в Европа са се сринали с 87% през четвъртото тримесечие на 2012 г. на годишна база.

Същевременно компанията понесе тежък удар от териториалния спор между Япония и Китай, избухнал с нова сила през септември миналата година, който накара китайците да загърбят японските брандове. Това доведе до спад в продажбите и на най-големия автомобилен пазар в света, достигнал 68% на годишна база през четвъртото тримесечие на 2012 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:48 | 14.09.22 г.
403 Forbidden

Forbidden

You don't have permission to access this resource.Server unable to read htaccess file, denying access to be safe

Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още