Германският автомобилен концерн Daimler планира да влезе в китайския си партньор Beijing Automotive (BAIC). Споразумение за сделката може да бъде подписано в петък в Пекин, твърдят информирани източници пред новинарската агенция dpa. "Ние няма да коментираме този въпрос", заяви същевременно говорител на Daimler.
Както съобщават бизнес вестникът Jingji Guanchabao и други китайски медии, базираната в Щутгарт компания иска да вземе дял от най-малко 10 до 20 процента от BAIC Motor – подразделението на китайския автомобилен производител. Китайският интернет портал Tencent цитира източник, според който делът може да бъде дори по-висок.
На свой ред BAIC в бъдеще ще държи вместо 50 на сто 51 процента, а с това и мажоритарният дял в джойнт венчъра Beijing Benz, където днес се строят C-и E- класата и джипа GLK.
Ако китайската компания получи мажоритарния дял от съвместното предприятие, тя може да го управлява като своя собственост. Това е важно за евентуалния дебют на фондовата борса, пояснява експерт от бранша. BAIC Motor първоначално обяви, че до края на тази година ще направи първично публично предлагане в Хонконг, но то може да бъде отложено и за 2014 г., съобщава Jingji Guanchabao.
С дял до 20% Daimler може да се надява на място в борда на BAIC. По този начин швабите ще бъдат най-големият чужд основен акционер при китайския си партньор. По-големи дялове ще имат само китайски инвеститори групи.
Участието в BAIC ще бъде следваща стъпка на концерна от Dax в преследването на допълнителен импулс в Китай. В момента конкурентите производители на автомобили от луксозния клас BMW и Audi са пред Daimler по отношение на продажбите в гигантската империя. Главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Зетче обаче иска да надмине баварците не по-късно от 2020 г.


Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи заради еврото
Установиха 34 криминално проявени служители в заложни и финансови къщи
Одрусаха Черно море и Спартак след мачовете им с Левски и ЦСКА
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
Закхайм: По-добре е пазарът да се води от частния сектор, не от правителството
Закхайм: Няма да сме спокойни без регулация
Трейдърите залагат на по-малко намаления на лихвените проценти по целия свят
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Мелания чете приказкa на болни деца, но направи странен гаф
Проф. Коларова: Правителството трябва да съумее да издържи на натиск
Джон Сина се нуждае само от одобрението на съпругата си
Ботев и Монтана поделиха точките в северозападното дерби