Ник Хайек, главният изпълнителен директор на Swatch Group, склони на компромис по отношение на умните часовници. През миналата година той отхвърли новите джаджи, посочвайки, че техните екрани са твърде малки, батериите твърде слаби, а дизайнът им не е достатъчно елегантен за потребителите на традиционни марки като Breguet на Swatch, пише Wall Street Journal.
В четвъртък обаче Хайек обяви, че Swatch е измислила начин да се справи с тези проблеми. Вместо да създаде специален умен часовник, Swatch интегрира някои от функциите на този тип устройства в свои вече съществуващи модели с помощта на безжична технология.
Тя ще позволи на часовниците, които ще варират от по-нисък клас модели до високия клас, като тези от линията Omega, да бъдат използвани за задачи като безналични плащания и получаване на достъп до хотелски стаи. Технологията включва малък чип и антена, така че часовниците няма да се нуждаят от ежедневно презареждане.
"Ние не сме компания за потребителски технологии“, коментира Хайек. „Не искаме да произвеждаме смален мобилен телефон за вашата китка“.
Подобно на други швейцарски производители Swatch преценява каква заплаха представляват умните часовници за нейния бизнес. Това се случва в навечерието на пускането на пазара на дългоочаквания Apple Watch. В понеделник Apple беше домакин на 90-минутно събитие в Сан Франциско, на което разкри функциите на умния си часовник и представи моделите му, които ще размият границите между технологиите и модата.
Apple Watch обаче започна да тревожи голяма част от швейцарските производители на часовници. Най-евтините модели на американската компания са с начална цена от 350 долара и се очаква да повлияят негативно на продажбите на някои от по-евтините швейцарски часовници. Междувременно високият клас модели на Apple, които ще се появят с цена от над 10 хил. долара, вероятно ще засегнат средния клас часовници от Швейцария – основният сегмент на пазара.
От своя страна Swatch е особено уязвима, защото генерира около една трета от приходите си от ниския и средния клас брандове.
През 2015 г. умните часовници могат да отнемат около 10% от продажбите на по-евтини модели на швейцарските компании и близо 5 на сто от тези в средния клас, където влизат марки като Tissot и Mido, твърди анализаторът на Exane BNP Paribas Лука Солка. Това може да струва около 500 млн. швейцарски франка, или около 5% от нетните продажби, възлизащи на 10,3 млрд. франка.
Swatch вече е подписала сделка с China UnionPay, китайска компания за банкови карти. Това е особено важно за нея, тъй като Китай е най-ключовият пазар за швейцарската фирма. По думите на Хайек тя е сключила договори и с една швейцарска банка, както и с голяма компания за кредитни карти, но той отказва да разкрие кои са.
Въпреки предизвикателства Хайек похвали часовника на Apple, посочвайки, че това е най-хубавият умен часовник, който е виждал. Според изпълнителния директор на Swatch на пазара на часовници има място, както за неговата компания, така и за американската.
„Едната не изключва другата“, категоричен е той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos