Бумът на индустрията с крафт бири в САЩ се забавя. Но това не означава, че големите пивовари печелят от това, пише в свой анализ Wall Street Journal.
За последното половин десетилетие се появиха редица различни бири от нишови марки, които взеха значителен пазарен дял от масовите бири като Budweiser и Bud Light на Anheuser-Busch InBev. Сега крафт бирите представляват 14% от американския пазар по обем, което е над 6-те процента през 2009 г. според данни на компанията за проучвания Sanford C. Bernstein. Тъй като крафт бирите са по-скъпи, техният дял от пазара от гледна точка на стойността е една пета.
Но темпът им на растеж, който в продължение на години беше двуцифрен, тази година пое надолу. Според нови данни на Nielsen продажбите на крафт бири са скочили с 6,4% на годишна база през тримесечието, завършило в средата на юли. Това е по-малко от увеличението с 20% в средата на 2014 г.
Барт Уотсън от Асоциацията на пивоварите твърди, че това отчасти се дължи на факта, че местата, на които има много хора, готови да опитват нови питиета, като Портланд, Орегон, и Денвър, Колорадо, са достигнали своята зрялост. Там на крафт бирите се падат близо 40% от всички продажби на бира. Друг фактор е ограниченото място на рафтовете в супермаркетите и баровете. Обичайно търговците на бира не взимат повече крафт бири от количеството, което преди са предлагали.
Означава ли това по-добри резултати за големите пивовари? Всъщност не е достатъчно.
Крафт бирите все още взимат пазарен дял от американския пазар, просто не толкова агресивно.
Налагането на крафт бирите не е просто временно явление. То е част от добре установена тенденция на развиващите се пазари, където се харесват по-голям брой напитки.
В САЩ виното и високоалкохолните предложения отбелязват по-бърз растеж от бирата, включително с крафт марките, а това се случва от 2000 г. насам. Бърбънът е особено популярен сред по-малките. При по-скъпите питиета трябва да отбележим, че конякът Hennessy на френската компания за луксозни стоки LVMH се радва на двуцифрен растеж в САЩ.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 9 години Да не се притесняват производителите , с прогресивното оглупяване на потребителя ще нарастват и продажбите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар