IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Има ли място за SoundCloud в света на Apple и Spotify?

Стрийминг компаниите издърпват музикалната индустрия към повърхността, но победителите ще бъдат малко на брой

10:55 | 04.01.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: SoundCloud Facebook page</em></p>

Снимка: SoundCloud Facebook page

Фред Уилсън, който е член на Борда на директорите на SoundCloud, твърди, че дигиталната музика е достигнала инфлексна точка и повечето потребители са готови да се насочат от притежаването на музика към онлайн стрийминга. Дори и звукозаписните компании да продължават да взимат голям дял от приходите им, “платформите, които успеят да стигнат до финалната права, ще имат чудесен бизнес”, посочва Уилсън, позовавайки се на Amazon и Netflix като примери в други сфери.

Стрийминг услугите могат да предложат на изпълнителите по-големи отчисления, отколкото сделките със звукозаписните компании. Големите лейбъли получават около 0,05 цента всеки път, в който някоя песен се стриймва, а изпълнителят получава около 15% от това, допълва Мълиган.

През миналата година певецът Франк Оушън се споразумя директно с Apple Music за пускането на албума му “Blonde”, като реално прескочи Universal Music Group.

“До голяма степен това е знак за онова, което се задава”, твърди Стивън Уайт, главен изпълнителен директор на Dubset.

Все още не е ясно дали SoundCloud Ще успее да се възползва от това, че е сред пионерите в тази промяна в дистрибуцията. През 2014 г., преди Apple Music да се появи, SoundCloud се е подготвяла за битка с платената абонаментна услуга на Spotify, която струва 10 долара на месец, като разработвала услуга за 4 долара на месец, твърди бивш мениджър на компанията, който се е занимавал с този проект.

Идеята да стане по-евтина от Spotify беше голям залог за компанията, посочва още той, а разработчиците на услугата са пуснали бета версията ѝ сред служителите, докато са чакали споразумения със звукозаписните компании.

В крайна сметка идеята не проработила. Две от най-големите звукозаписни компании - Universal Music Group и Sony Music, цели две години не са дали подкрепата си. До март, когато SoundCloud Go най-сетне беше пусната. Тя струва 10 долара на месец, а не 4 долара, а библиотеката ѝ от 15 млн. професионални произведения е наполовина на тeзи на Spotify и Apple Music.  

Фред Уилсън твърди, че SoundCloud не получава достатъчно заслуги. Тя е първата компания след YouTube, която се развива от платформа за създадено от потребителите съдържание към превръщането си в лицензирана услуга.

“Трябва да работим много, за да преодолеем огромните предизвикателства и да преминем през това”, коментира той. “Виждам компанията като такава, която излиза от период на предизвикателства, а не като такава, която влиза в него”.

С толкова скъпи сделки за права е трудно дори за топ стрийминг компаниите да експериментират с бизнес модели, които биха могли да се докажат като успешни.

“Световният стрийминг пазар е надпревара между двама”, коментира Мълиган. Той залага на Spotify и Apple.

Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:55 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още