Фред Уилсън, който е член на Борда на директорите на SoundCloud, твърди, че дигиталната музика е достигнала инфлексна точка и повечето потребители са готови да се насочат от притежаването на музика към онлайн стрийминга. Дори и звукозаписните компании да продължават да взимат голям дял от приходите им, “платформите, които успеят да стигнат до финалната права, ще имат чудесен бизнес”, посочва Уилсън, позовавайки се на Amazon и Netflix като примери в други сфери.
Стрийминг услугите могат да предложат на изпълнителите по-големи отчисления, отколкото сделките със звукозаписните компании. Големите лейбъли получават около 0,05 цента всеки път, в който някоя песен се стриймва, а изпълнителят получава около 15% от това, допълва Мълиган.
През миналата година певецът Франк Оушън се споразумя директно с Apple Music за пускането на албума му “Blonde”, като реално прескочи Universal Music Group.
“До голяма степен това е знак за онова, което се задава”, твърди Стивън Уайт, главен изпълнителен директор на Dubset.
Все още не е ясно дали SoundCloud Ще успее да се възползва от това, че е сред пионерите в тази промяна в дистрибуцията. През 2014 г., преди Apple Music да се появи, SoundCloud се е подготвяла за битка с платената абонаментна услуга на Spotify, която струва 10 долара на месец, като разработвала услуга за 4 долара на месец, твърди бивш мениджър на компанията, който се е занимавал с този проект.
Идеята да стане по-евтина от Spotify беше голям залог за компанията, посочва още той, а разработчиците на услугата са пуснали бета версията ѝ сред служителите, докато са чакали споразумения със звукозаписните компании.
В крайна сметка идеята не проработила. Две от най-големите звукозаписни компании - Universal Music Group и Sony Music, цели две години не са дали подкрепата си. До март, когато SoundCloud Go най-сетне беше пусната. Тя струва 10 долара на месец, а не 4 долара, а библиотеката ѝ от 15 млн. професионални произведения е наполовина на тeзи на Spotify и Apple Music.
Фред Уилсън твърди, че SoundCloud не получава достатъчно заслуги. Тя е първата компания след YouTube, която се развива от платформа за създадено от потребителите съдържание към превръщането си в лицензирана услуга.
“Трябва да работим много, за да преодолеем огромните предизвикателства и да преминем през това”, коментира той. “Виждам компанията като такава, която излиза от период на предизвикателства, а не като такава, която влиза в него”.
С толкова скъпи сделки за права е трудно дори за топ стрийминг компаниите да експериментират с бизнес модели, които биха могли да се докажат като успешни.
“Световният стрийминг пазар е надпревара между двама”, коментира Мълиган. Той залага на Spotify и Apple.
Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро