IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новите промени в Inditex затягат хватката на фамилия Ортега върху компанията

Предстоят две промени във висшите нива на управление на най-голямата модна верига в света

13:39 | 13.12.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Екипен играч

Хора, работили с Гарсия Масейрас, и източници, запознати с Inditex, казват, че способността му да делегира и коодинира ще изведе най-доброто от екипа, който успя да навигира през ограниченията заради Covid и увеличи продажбите със 7% над предпандемичните нива през второто тримесечие, задминавайки най-близкия си конкурент H&M.

Четирима източници, които познават Масейрас от испанските банки Santander, Popular и Pastor, го описват като трудолюбив, способен в координирането и спортен любител.

„Гарсия Масейрас е екипен играч, нито е инвестиционен банкер, нито с висок профил. Никой не трябва да очаква сериозни сътресения от него в Inditex”, казва източник, работил с него в испанска банка, поискал да остане анонимен.

Засилвайки усещането за приемственост, неговият предшественик като главен изпълнителен директор Карлос Креспо се прехвърля на ролята на главен оперативен директор и ще бъде част от изпълнителната комисия.

Успешна стратегия

Според Jefferies успехът на Inditex се дължи на веригата на доставки, която ѝ позволява да насочва модата си спрямо капризите на клиентите по-целенасочено и навременно от конкурентите.

Компанията, която притежава още брандовете Bershka и Pull & Bear, произвежда около половината от дрехите си в близки страни като Мароко, Турция и Португалия, което ѝ помогна да избегне най-лошото от проблемите с веригите на доставки, засягащи в момента сектора.

Испанската компания се адаптира бързо и към пандемията, използвайки магазините си като логистични центрове в подкрепа на онлайн търсенето.

В сряда Inditex ще представи резултатите си за тримесечието, като се очаква ръстът на продажбите да е около 10% на годишна база, сочат бележки на Credit Suisse, RBC Capital Markets и Jefferies.

Отвъд преминаването през ограниченията по време на пандемията новият управленски екип ще трябва да покаже, че може да подобри продажбите на по-малките брандове на компанията и ще отговори на заплахата, наложена от нови онлайн конкуренти като китайската Shein.

Гуидо Стеин, автор и професор в бизнес училището IESE в Мадрид, вярва, че новата двойна промяна ще срещне предизвикателства, но започва от силна основа.

„Открива се период на несигурност. Голямото предимство на всичко това е, че царството на Inditex се справя страхотно“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още