IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Такси назаем

Има ли контрол как таксиметровите шофьори се качват в колите си, кога слизат и в какво състояние оставят колите?

11:09 | 14.07.13 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Такси назаем

След всеки сериозен инцидент коментарите са винаги поляризирани и от проблема, че шофьор кара автомобила си след като е пил, коментарите са повече в сферата какво представляват такситата, каращи хора в градовете.

Седалките са изтърбушени, коланите висят, в колите е мръсно, климатиците не работят –това  са само част от коментарите из социалните мрежи. И всеки се пита къде е контролът на фирмата как се качват шофьорите, как изглеждат колите и имат ли необходимите документи.

Контрол в този вид, който си представяме, няма и не може и да има, защото таксиметровите компании са почти само посредник между пътуващите и шофьорите. Те трудно могат да бъдат наречени работодатели на шофьорите. Компаниите дават колите на лизинг и реалните собственици на такситата са шофьорите, които ги карат. Оттук какъв контрол може да има фирмата какво е състоянието на седалките и дали е мръсно в купето.

А как може да бъде контролирано и дали шофьорите на таксита спазват изисквания за почивка? Качвайки се в такси можем ли да бъдем сигурни, че човекът зад волана е отпочинал, а не кара 24-часова непрекъсната смяна, за да изкара нужните средства, за да плати лизинга на колата си и да остане нещо и за децата на шофьора.

Понякога дори е трудно да се проследи кой точно е седнал зад волана на таксито, брандирано с марката на таксиметрова компания. Защото шофьорите не са на трудов договор към компанията, а понякога самите те също са фирма и в този случай спокойно могат да дадат на друг да шофира, т.е. да наемат свои служители.

Таксиметровата компания поставя условия за технически прегледи или ремонт на колите в определени сервизи, също така предоставя диспечерски услуги и брандирането на колите. В замяна получават лизингови и франчайзови такси. В случай на инциденти – от каквото и да било естество – катастрофа, свада с шофьора и т.н., обаче няма форма на контрол.

Така че представата как сутрин таксиметровите шофьори отиват в един гараж, дават алкохолна проба, получават кола, в която всекидневно се поддържат някакви минимални хигиенни стандарти, след края на нормирания работен ден колата се връща, преглежда и почиства, остава за филмите за ”дивия Запад”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
stone kold
преди 10 години
vijte se kvi sste pumiqri 4e da ostavqte ko4ina sled vas
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 0
stone kold
преди 10 години
Седалките са изтърбушени, коланите висят, в колите е мръсно, климатиците не работят tva e rezultat ot patnicite deto se vozqt te stoqt na sedlakite ne az
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
stasi666
преди 10 години
Да дойдат да ти изчистят колата и да те изкъпят ли.Всеки се грижи сам за колата си и работната си обстановка
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
primo
преди 10 години
моето такси е чисто,ще се повозим до някое приятно местенце.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
Internet
преди 10 години
Момеее, за това не са виновни шофьорите, а лизингодателитеПроумяваш ли малката, но съществена разлика а
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
Internet
преди 10 години
Момеее, за това не са виновни шофьорите, а лизингодателитеПроумяваш ли малката, но съществена разлика а
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още