Руската компания Транснефт няма да се откаже от проекта за изграждане на петролопровода „Бургас-Александруполис“ въпреки позицията на България, но през есента той може да бъде приведен в „спящ“ режим, съобщи вицепрезидентът на компанията Михаил Барков.
„От „Бургас-Александруполис“ няма да се отказваме. Проектът е интересен, одобрен е от Европейския съюз. Няма да излизаме от проекта, но през октомври-ноември ще го замразим, т. е. ще го превърнем в „спящ“, каза Барков.
Той обясни, че „спящ“ режим означава формална дейност на един човек в Амстердам, тъй като такива са изискванията на европейското законодателство. Възможно е руското представителство също да функционира.
Според Барков България продължава да не погасява натрупания по проекта дълг и не участва във финансирането му, а въпросите за финансовото обезпечаване се решават от руската страна.
Въпреки всички тези обстоятелства и евентуалното замразяване на „Бургас-Александруполис“ Русия няма да се откаже първа от проекта и тази позиция е принципна, подчерта вицепрезидентът на Транснефт.
Той обяви също, че компанията смята за икономически неизгодно реализирането на проекта за изграждане на петролопровода „Самсун-Джейхан“ и преговорите по него са замразени.
„Той се подкрепя от турската страна, но е икономически нецелесъобразен, поне засега. Преговорите са замразени, но топката е в турското поле“, посочи Барков и добави, че Турция може да създаде условия, при които проектът да се превърне в рентабилен.
Той цитира извършени проучвания, според които 1 тон петрол, доставян по този проект, ще струва 19-20 долара, докато транспортирането през турските проливи излиза 6-8 долара за тон.
Вицепрезидентът на Транснефт добави, че проектът „Самсун-Джейхан“ би бил печеливш единствено при аварийни ситуации в проливите.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време