Tata Nano - най-евтината кола в света, не успява да оправдае очакванията на компанията производител. Индийскaта кола, която се появи на пазара през юли 2009 година, е реализирала до момента едва 229 157 продажби. А капацитетът на завода, в който се произвежда, е 250 000 коли на година.
През март тази година продажбите на Tata Nano се сринаха с цели 86% спрямо година преди това, което накара индийците да преосмислят коренно стратегията си. Според Карл Слайм, управляващ директор на Tata Motors, причината за слабото търсене на Nano е ниската цена, на която се предлага колата.
"Цената на модела от едва $2 800 (€2 150) отблъсква клиентите, тъй като те не са напълно убедени, че срещу тази сума получават истинска кола, заяви Слайм в интервю за Bloomberg. - Маркетинговата стратегия на Nano просто не работи. Колата не представлява интерес нито за търсачите на скутери, нито за тези, които искат автомобил".
Всъщност производителите не трябва да бъдат изненадани, тъй като промотират модела именно като алтернатива на свръхпопулярните в Индия триколки.
Концепцията Tata Pixel. Снимка: Tata
Карл Слайм разкрива, че в компанията разработват нов Nano, който ще заеме много от концепцията Pixel, показана през 2011 година. Все още не е ясно дали бъдещата кола ще получи показаните при концепцията дизелов двигател, автоматична трансмисия и вертикално отварящи се врати, но е потвърдено, че цената й ще бъде по-висока - сходна с тази на конкурентите.
Успехът на новата кола на Tata Motors обаче е под въпрос, тъй като производителите планират да я конструират върху платформата на настоящото Nano. А това надали ще промени убеждението на потенциалните клиенти, че купуват нещо средно между скутер и кола.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Ниската цена на Tata Nano отблъсква клиентите
Продажбите на най-евтината кола в света се сриват
15:28 | 15.04.13 г. 5Tata Nano. Снимка: Tata
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Ню Йорк е градът с най-много милионери в света
-
Главчев: България ще продължи с категоричната си подкрепа за Украйна
-
Банковият сектор тласна европейските борси до рекорден връх във вторник
-
SOFIX отбеляза ръст от 1,16% ръст до 823,08 пункта
-
Защо Си Дзинпин дойде в Европа? - Част 2
-
Акциите на Lucid се сриват след по-голяма от очакваното тримесечна загуба
-
От ArcelorMittal заплашват, че ще напуснат Великобритания
-
С 2 млн. долара в минута американският дълг носи доходност както никога досега
-
Италия прави опит да забрани наземните соларни панели върху земеделски земи
-
Парламентарни и евроизбори 2024: изненади в листите
-
Растежът, а не дългът, е повод за тревога в европейската икономика
-
Светът предпочита за лидер Америка с президент демократ пред Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Банковият сектор тласна европейските борси до рекорден връх във вторник
-
SOFIX отбеляза ръст от 1,16% ръст до 823,08 пункта
-
Wall Street записва слаби изменения, докато търговците оценяват следващите стъпки на Фед*
-
Revolut пусна криптоборсата си във Великобритания
-
С 2 млн. долара в минута американският дълг носи доходност както никога досега
9 -
UniCredit влиза в елитен клуб, след като пазарната ѝ оценка надхвърли 60 млрд. евро
преди 11 години Не бива да се изказвате неподготвени. Тази ниска цена е за базова комплектоване, за основната версия. Цената за Европа е 5000 евро. В основната версия липсват коланите, парното, вентилацията на купето, външните огледала, има само една чистачка и тя не е в средата, а пред водача. Не говорим за другите неща. За това, че моторът е отзад - концепция отпреди последната война. 600 кубика и 100 км макс - това означава, че тя не може да поддържа дори 80 км/ч постоянно. Така че, да, на 15 годишния европейски автомобил - има сигурност, комфорт и т.н. Не на недомислиците за бедняци от южните и топли страни. Не на Трабант 2008 година. Всъщност Траби е по-добър от това Нано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако на предния капак пишеше VW щеше да е кола на годината за Европа ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дори и да е нещо средно между скутер и кола какво толкова лошо има при положение че ще ти помогне да живееш малко по-добре вместо да разчиташ на стар 15-годишен таралясник за 2000$ ???Да не би да се превръщаме в сноби? отговор Сигнализирай за неуместен коментар