Toyota и BMW са най-печелившите автомобилни компании за 2013 г. по отношение на всеки продаден автомобил, сочат данните на аналитиците от Сenter Automotive Research (CAR). Двата производителя оглавяват своите сегменти, генерирайки най-високи печалби от всеки реализиран на пазара автомобил.
През 2013 г. Toyota е продала почти 10 млн. возила и е най-печелившият производител на масови коли. Печалбата на компанията от всеки реализиран на пазара автомобил е средно 1558 евро.
За увеличаване на общите продажби на Toyota с 2% са помогнали отслабването на йената и оздравяването на японския пазар като цяло. Компанията е №1 в света въпреки масовите изтегляния от пазара на нейни автомобили, посочва шефът на Center Automotive Research Фердинанд Дуденхьофер.
На второ място по печалба от продадена кола сред масовите производители е Chrysler. Печалбата на концерна от всеки реализиран автомобил на пазара през 2013 г. е 1281 евро. През 2012 г. този показател е бил по-висок – 1400 евро, като спадът се обяснява от икономическите експерти с укрепването на европейската валута.
На трето място е Hyundai, чиято печалба от всеки продаден автомобил възлиза на 962 евро. Следват Ford с 820 евро, Kia - 802 евро, Nissan - 736 евро, Honda - 634 евро. Въпреки рекордните си продажби за 2013 г. Volkswagen е едва на 9-а позиция с 616 евро печалба от автомобил. В първата десетка попада и Skoda с печалба от 567 евро от всеки автомобил.
При премиум производителите нещата стоят съвсем различно, най-малкото защото автомобилите от този сегмент струват доста по-скъпо. А и защото обемът на продажбите е много по-малък. Лидер тук е компанията BMW, която задно с марката MINI е спечелила средно по 3390 евро от всяка продажба. На второ място е Audi с 3188 евро, а на трето - Mercedes с 2558 евро.
При компаниите, произвеждащи бутикови возила, печалбата е доста по-сериозна. Porsche, например, печели средно по 16 639 евро от автомобил, а Ferrari и Maserati, чиито машини имат средна цена от около 170 639 евро, печелят по 23 967 евро от всяка продажба.
Данните от предходната година вижте в Automedia.bg


Липсата на приет бюджет не застрашава влизането на България в еврозоната
Коледата ще е по-скъпа за румънцити, а подаръците - по-скромни
След приемането на еврото: Плащането с карта или ПОС‑терминал е най-надеждно
Техническият университет във Варна връчи дипломи на абсолвентите от Випуск 2025
Презапасяване за идването на еврото - граждани изкупуват големите супермаркети
Чешки милиардер иска да създаде европейски отбранителен гигант
Novo Nordisk се търгува, сякаш не е имало бум на лекарствата срещу затлъстяване
МВФ: По-слабият юан е виновен за нарастващите дисбаланси на Китай
Какво означава военната демонстрация на САЩ за венецуелския петрол
Зукърбърг не се отказва от мечтата си за метавселена
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Съдят Тръмп заради бляскавата му бална зала
Как работодателите ни следят?
Весела Лечева: БОК е една от пленените институции в страната
Появи се списък с журналисти за "отстраняване", Сачева се възмути
Три земетресения са разтърсили Украйна за три дни