Шофьорите приемат електрическите автомобили като екологични, но единици ги намират спортни и забавни за шофиране, става ясно от проведено наскоро изследване на производителя на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental.
Проучването, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.
То показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но имиджовите им характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка, като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%), са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил, сочи информацията.
В сравнение с проведеното през 2011 година проучване, значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години.
Процентът на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически, само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене.
“След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член на изпълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи.
Въпреки това експертът е убеден, че имиджът на електрическите автомобили ще се подобри. Според него основна роля за това ще изиграят хибридите, които предлагат комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори.
“Повишаващата се хибридизация ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност. Шофьорите имат възможността да преминават част от пътя само на електрическа енергия и да усетят колко забавно е да бъдат управлявани тези автомобили.”, пояснява той.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Електрическите автомобили имат имиджов проблем
Проучване показва, че намалява процентът на хората, които биха купили такава кола
11:31 | 20.01.15 г. 11
Изображение: Continental
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Кадър на деня за 5 декември
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
-
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел
-
Съд в Истанбул е удължил мярката за задържане на бившия кмет на Истанбул
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
-
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
-
Германските фабрични поръчки скачат заради 87% ръст в транспортния сектор
-
Световна франчайз мрежа за недвижими имоти навлиза в България
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
2


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 10 години "Електромобилът е изключително надежден, защото няма какво да му се поврежда."......................Освен батериите, това за което става въпрос в цитата по-горе, също не е малък проблем за индустрията. Имай предвид, че съвременните ДВГ автомобили, спокойно може да се каже, че се произвеждат с ресурс, който не надхвърля, там около 150К км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Само да ви кажа, че на теория уж са по прости, но ако видите на живо ел.автомобил и ще се учудите, че отпред двигателното отделение хич не е празно а си е все така пълно с чаркове. И има охладителна система, даже са две - адна охлажда ел.мотора, а друга батериите. Отделно има и нормален 12 волта акумулатор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Леко бакалски сметки - а липсата на масла, антифризи, редовното обслужване на двигател - къде остава? Съвременните ел. коли са с над 100км пробег, достатъчни за седмица (уикенда си ги заредете, кой ви пречи?).Теслата може да прекоси България на 2/3 по дължина с едно зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години stasi666Успех. Добре че само балъците които нямат пари искат да си купят Ел кола,А умните хора имат кинти и могат да си направят елементарна сметка че ел колата не си струва.За непросветените - единственото ценово предимство е в града, където и няма особено неудобства от ползването на ел, кола - ще издържат батериите 1 ден - до работа и обратно - 20-30км. Да кажем че е без пари ел придвижването а с кола е 10-15лв/100 - при малка градска кола. За колко се избива разликата от 10к+ лева. Правилно смятате 100 000км, по 20км на ден = 5000дни или 20 години(250 работни дни в годината). Без да смятаме инфлацията - след 20г с 10000лв какво ли ще можеш да си купиш.За голяма кола да смятам ли, че там е още по зле положението. За ТЕСЛАТА - еми наистина си е голяма тесла, ако си я караш като "спортна кола" до нашето море от София трябва да презареждаш батериите 3 пъти. И за да стигнеш до там трябва на точно 100км да има зареждачка?!?И без пари да ти я дават пак не е оферта за спортна кола отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ти го каза - батериите.Действителната цена на притежаване на електрическия автомобил е значително по-висока от тази на обикновения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ще ги заобичат, 10 години освободени от данък 9от края на 2016 скора се намалява на 5 години). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пак платени глупости.Още утре бих си купил Тесла стига да е на нормална цена.Дизаин,комфорт и всичко и е страхотно.А не знам кой по света обича да си дава парите да гориво !!!!! и да диша гаден въздух като софийския. отговор Сигнализирай за неуместен коментар