Шофьорите приемат електрическите автомобили като екологични, но единици ги намират спортни и забавни за шофиране, става ясно от проведено наскоро изследване на производителя на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental.
Проучването, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.
То показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но имиджовите им характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка, като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%), са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил, сочи информацията.
В сравнение с проведеното през 2011 година проучване, значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години.
Процентът на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически, само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене.
“След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член на изпълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи.
Въпреки това експертът е убеден, че имиджът на електрическите автомобили ще се подобри. Според него основна роля за това ще изиграят хибридите, които предлагат комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори.
“Повишаващата се хибридизация ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност. Шофьорите имат възможността да преминават част от пътя само на електрическа енергия и да усетят колко забавно е да бъдат управлявани тези автомобили.”, пояснява той.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Електрическите автомобили имат имиджов проблем
Проучване показва, че намалява процентът на хората, които биха купили такава кола
11:31 | 20.01.15 г. 11Изображение: Continental
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Мексико премахва митата върху алуминия, за да се справи с недостига на метала
-
Wall Street записа най-добрите си постижения от седмици
-
Турция планира нови фискални мерки за справяне със 70-процентовата инфлация
-
Кадър на деня за 9 май
-
Експерт: Липсата на работници от години е проблем, както за България и за целия ЕС
-
Тръмп обещал отмяна на стимули за електромобилите срещу 1 млрд. долара от петролния бизнес
-
Най-големият експеримент с термоядрена енергия в света остана без ключов участник
-
„Неохим“ и „Евро Ферт“ готвят 5-годишна сделка за дистрибуция на амониев нитрат за над 640 млн. лв.
-
С операция "Какавида" Франция доставя ракети Scalp четири пъти по-евтино на Украйна
-
Шефът на BMW: Не може да има Зелена сделка в Европа без ресурси от Китай
-
Путин: Западът се опитва да подмени истината за Втората световна война
-
Националистите от ВМРО-ДПМНЕ постигнаха убедителна победа на изборите в Северна Македония
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Wall Street записа най-добрите си постижения от седмици
-
Турция планира нови фискални мерки за справяне със 70-процентовата инфлация
-
Европейските борси реагират позитивно на решението на Английската централна банка
-
SOFIX записа четвърти пореден ръст
-
„МФГ Инвест“ ще вложи 100 хил. евро във френска технологична компания
-
Dow се понижава за първи път от 7 дни*
преди 9 години "Електромобилът е изключително надежден, защото няма какво да му се поврежда."......................Освен батериите, това за което става въпрос в цитата по-горе, също не е малък проблем за индустрията. Имай предвид, че съвременните ДВГ автомобили, спокойно може да се каже, че се произвеждат с ресурс, който не надхвърля, там около 150К км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Само да ви кажа, че на теория уж са по прости, но ако видите на живо ел.автомобил и ще се учудите, че отпред двигателното отделение хич не е празно а си е все така пълно с чаркове. И има охладителна система, даже са две - адна охлажда ел.мотора, а друга батериите. Отделно има и нормален 12 волта акумулатор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Леко бакалски сметки - а липсата на масла, антифризи, редовното обслужване на двигател - къде остава? Съвременните ел. коли са с над 100км пробег, достатъчни за седмица (уикенда си ги заредете, кой ви пречи?).Теслата може да прекоси България на 2/3 по дължина с едно зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години stasi666Успех. Добре че само балъците които нямат пари искат да си купят Ел кола,А умните хора имат кинти и могат да си направят елементарна сметка че ел колата не си струва.За непросветените - единственото ценово предимство е в града, където и няма особено неудобства от ползването на ел, кола - ще издържат батериите 1 ден - до работа и обратно - 20-30км. Да кажем че е без пари ел придвижването а с кола е 10-15лв/100 - при малка градска кола. За колко се избива разликата от 10к+ лева. Правилно смятате 100 000км, по 20км на ден = 5000дни или 20 години(250 работни дни в годината). Без да смятаме инфлацията - след 20г с 10000лв какво ли ще можеш да си купиш.За голяма кола да смятам ли, че там е още по зле положението. За ТЕСЛАТА - еми наистина си е голяма тесла, ако си я караш като "спортна кола" до нашето море от София трябва да презареждаш батериите 3 пъти. И за да стигнеш до там трябва на точно 100км да има зареждачка?!?И без пари да ти я дават пак не е оферта за спортна кола отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ти го каза - батериите.Действителната цена на притежаване на електрическия автомобил е значително по-висока от тази на обикновения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ще ги заобичат, 10 години освободени от данък 9от края на 2016 скора се намалява на 5 години). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Пак платени глупости.Още утре бих си купил Тесла стига да е на нормална цена.Дизаин,комфорт и всичко и е страхотно.А не знам кой по света обича да си дава парите да гориво !!!!! и да диша гаден въздух като софийския. отговор Сигнализирай за неуместен коментар