Превърналият се в икона бус на Volkswagen празнува своята 65-а годишнина. Моделът, който все още е популярен и търсен от колекционери, е скициран за първи път през 1947 година, а през март 1950 г. се качва на конвейера.
Познат под редица имена - Bus, Camper, Kombi, Transporter, Bulli, хипарски ван - моделът е заимстван от оригиналния Beetle и използва голяма част от техниката му.
Volkswagen Type 2 (T1), както е официалното име на модела, излиза на пазара с 1,1-литров двигател с 24 к.с. и въздушно охлаждане. Въпреки това той е способен да натовари на борда си 8 души, а при отстраняването на задните седалки функционалният модел се превръща в просторен превозвач на товари с максимално тегло 750 кг.
Първоначално от модела се произвеждат по 10 екземпляра на ден, но силното търсене принуждава германската компания да изгради отделен завод за своя ван. Така само 5 години след старта на производство Type 2 (T1) е произведен в 100 000 екземпляра.
Тогавашният мениджър на фабриката Хенрих Нордхоф е добре запознат с нуждите на купувачите в следвоенна Германия, като иска да изгради прост и здрав автомобил за всекидневно ползване.
"Този автомобил няма да бъде третиран с детски ръкавици, а грубо и безотговорно. Ние трябва да отговорим на тези очаквания", казва инженерът.
Заръката му изглежда е изпълнена, тъй като екземпляри от модела все още се движат по пътищата на света. Type 2 (T1) се произвежда до 1975 година, а наследникът му - Т2, слезе от поточните линии преди едва две години. През есента на тази година трябва да видим шестото поколение на модела, произведен в над 11 млн. екземпляра.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Култовият Volkswagen Bus навърши 65
Тази година излиза шестото поколение на модела
09:40 | 12.03.15 г. 1Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Кадър на деня за 3 май
-
Китай започна историческа мисия за вземане на проби от далечната страна на Луната
-
Русия е установила контрол над територия от 547 км в четири украински области тази година
-
Страните от най-голямата вълна на разширяване на ЕС може да загубят конкурентното си предимство
-
България е с най-ниската продължителност на живота в ЕС през 2023 г.
-
Украйна има малко време, преди руснаците да намерят отговор и за ракетите ATACMS
-
Източна Европа скоро ще изпревари южните страни членки на ЕС по жизнен стандарт
-
Недостигът на тежък петрол по света повишава разходите на по-широката индустрия
-
Apple обяви по-добри от очакваното резултати и най-голямото обратно изкупуване в историята си
-
Разминаването на Фед и ЕЦБ при лихвените решения ще доведе до проблеми за еврото, според икономист
-
Страните от най-голямата вълна на разширяване на ЕС може да загубят конкурентното си предимство
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Благоприятните данни тласнаха британския индекс FTSE 100 до рекорден връх
-
Dow Jones прибавя над 300 пункта след по-слабите от очакванията данни за трудовия пазар в САЩ*
-
ЕЦБ е готова със становището за законопроекта за въвеждане на еврото в България
-
Разминаването на Фед и ЕЦБ при лихвените решения ще доведе до проблеми за еврото, според икономист
-
Инфлацията в Турция се ускорява до малко под 70% през април
преди 9 години Една от многото, наистина великолепни,коли на легендарната марка,които са издържали теста на времето и са се превърнали в истински емблеми на германското и световното автомобилостроене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар