Години наред Toyota полага сериозни усилия, за да лансира хибридните си автомобили на пазара в Европа и внимателно избягва преките сблъсъци на дизелови модели с лидерите (Volkswagen например), но най-после тази стратегия дава резултати.
В първата пълна година след избухването на глобалния скандал „Дизелгейт”, Toyota регистрира 40% увеличение на продажбите на бензин-електрически возила в Европа. До края на десетилетието се очаква хибридите да са половината от колите, които японският гигант продава в региона.
Поне такава е прогнозата на Карл Шлихт, изпълнителен вицепрезидент на Toyota Европа. В интерес на истината, достигането до по-сериозни успехи отне време заради липсата на подходящи модели. Идеалният пример за това е първото поколение на Prius. В Щатите търсенето за хибрида беше впечатляващо, но в Европа купувачите сякаш не забелязваха иновативния модел. След това обаче хибридните модели се увеличиха, Toyota продължи да не ги противопоставя пряко на дизелите, а след избухването на „Дизелгейт” дойде време за голямата печалба.
Но Toyota все още е от малките играчи на европейския пазар. За първите 11 месеца на 2016 година пазарният дял на японският гигант на Стария континент е 4,3 процента. На Volkswagen е 24,1 процента. Но сега VW, както и другите видни производители на дизели – BMW, Daimler и FIAT Chrysler, упорито се насочват към електрическите модели. Японците и Renault вече са поели в тази посока.
Говорителят на VW Ерик Фелбер отказа да коментира нарастването на продажбите на хибриди за сметка на дизеловите автомобили в Европа. Според анализа на UBS до 2025 година дизеловите двигатели ще са почти изчезнали, като на мястото им ще дойдат хибриди и електромобили. Атина, Мадрид, Мексико Сити и Париж пък обявиха, че планират да забранят достъпа на дизели до 2025 година, за да опазят въздуха в градовете по-чист.
„Дизелът вече напуска автомобилния свят, това е началото на края", заяви Александер Никс пред Automotive News. "От 1980 година съм дилър на Toyota и мога да прогнозирам това на базата на опита, който съм натрупал. След като бяха въведени първите ограничения на вредните емисии, посоката стана ясна. Оттук нататък дизелите ще стават все по-скъпи и ще губят смисъл. Сега ставаме свидетели точно на това.”
Според Шлихт, когато хибридите достигнат 50% или 60% от всички продажби на Toyota в Европа, това ще означава 400 000 или 500 000 коли на година. За 2016 г., от януари до края на ноември, процентът на хибридите в общия микс на продажбите е около 32%.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате