Американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla Inc е подписал предварителен договор с китайския Tianjin Lishen за доставката на батерии за новия си автомобилен завод в Шанхай, тъй като има за цел да намали зависимостта си от японската Panasonic.
Компаниите все още не са се споразумели за размера на поръчката на американската компания за електрически автомобили, а Lishen все още работи над това какъв размер на акумулаторната батерия ще бъде нужен на Tesla, пояснява Ройтерс.
Въпреки че в момента Panasonic е изключителен доставчик на акумулаторните батерии на Tesla, главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви през ноември, че американската компания ще произвежда всички свои батерийни модули и пакети във фабриката в Шанхай и планира да диверсифицира своите източници.
„Производството на клетките ще бъде на местно ниво, най-вероятно от няколко компании (вкл. Pana), за да се посрещне своевременно търсенето", каза Мъск в туит през ноември.
Сред другите производители на батерии, които са в процес на преценяване на договорите, са Contemporary Amperex Technology Co Ltd и LG Chem Ltd.
Tesla даде начало на оценявания на 6 млрд. евро завод, така наречената Gigafactory, първата ѝ в Китай, по-рано през този месец, и планира да започне да произвежда електрически превозни средства от Model 3 до края на годината.
Мъск заяви, че фабриката ще произвежда „по-достъпни“ автомобили за китайския автомобилен пазар, най-големият в света, където компанията му е изправена пред нарастваща конкуренция и рисковете от търговското напрежение между САЩ и Китай.
Tesla е отказала да коментира темата пред Ройтерс, докато Lishen не е отговорил веднага на молбата за коментар.
Panasonic поясни в изявление, че проучва различни възможности по отношение на завода на Tesla в Шанхай, но нищо все още не е решено. Японската компания отказа да коментира възможността да загуби статута на изключителен доставчик на Tesla.
Lishen, сред чиито клиенти са Apple и Samsung Electronics, както и производителите на автомобили Geely и Hyundai Motor, се присъедини към други производители на батерии, които агресивно преследват договори с бързото нарастващата EV индустрия.
Китайската компания започна масово производство на същия тип цилиндрични батерии, произвеждани от Panasonic за Model 3 на Tesla през 2017 г. в град Суджоу, на около 100 км от Шанхай.
Ройтерс пък съобщи в понеделник, че Panasonic и Toyota Motor Corp ще създадат съвместно предприятие през следващата година, за да произвеждат акумулатори електрически автомобили в опит да се конкурират с китайските конкуренти.
Съвместното предприятие ще се основава на споразумението, което двете компании обявиха в края на 2017 г. за съвместно разработване на батерии с по-висока енергийна плътност От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Model 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез „значително намаленото съдържание на кобалт" и повишеното съдържание на никел.
Това споразумение също би помогнало на Panasonic да намали силната си зависимост от Tesla, чиито производствени затруднения се отразиха негативно на приходите на японската компания.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Кремъл: Участието на Европа в мирните преговори "не вещае нищо добро"
При атаки с дронове: 43 деца бяха убити в Судан
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй” отново работи
Филип Киркоров е обявен за издирване в Украйна