Премиерът на германската провинция Долна Саксония Щефан Вайл за момента изключва вероятността за строеж на нов завод на германският автомобилен производител Volkswagen AG (VW) в Турция предвид турската инвазия в Сирия, съобщи в електронното си издание германското списание Spiegel.
Вайл участва в надзорния съвет на VW като представител на Долна Саксония, която държи над 20% от концерна.
Картините, които виждаме от Северна Сирия, са ужасни, каза Вайл.
По думите му военната офанзива е очевидно нарушение на международното право и е провокирала огромна бежанска вълна, както и цялостно изостряне на ситуацията със сигурността.
Не мога да си представя, че при тези условия VW би направил инвестиция за милиарди в Турция, подчерта той. По думите му тази позиция се споделя от ръководството на концерна.
Според премиера на Долна Саксония за момента става дума за отлагане, а не за пълно отказване от плановете на VW за Турция.
Германският автомобилен концерн съобщи по-рано, че ръководството му е отложило решението за построяване на нов завод близо до турския град Измир. Решението трябваше да бъде взето до средата на октомври.
По думите на Вайл следващото заседание на надзорния съвет е планирано за средата на ноември.
Концернът обяви, че отлага решението си за завода на стойност 1,3 млрд. евро заради започналата в рамките на миналата седмица турска операция в Сирия.
VW вече създаде свое турско подразделение в западния град Маниса в началото на октомври, с което постави основите за начало на производствената си дейност в Турция. Въпреки това противоречивите решения на президента Реджеп Ердоган и негодуванието срещу тях в Брюксел разколебават компанията.
„Решението за построяването на нов завод беше отложено от Управителния съвет“, посочват от VW. „Следим отблизо ситуацията и сме притеснени за настоящото развитие“, допълват още от ръководството на концерна.
/БТА/


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
преди 6 години Недей така, това 5000 човека да нямаме и смешно. С инфраструктура съм сигурен, че до 2 години ще подобрим, а до 5 години ще догоним това, което дава Турция. За пазара вече е ясно, че не може да го предложим, но пък сме в ЕС и скоро в евро зоната, все пак това хич не е малко. Имаме си и своите плюсове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Както преди няколко месеца писах, такъв завод е голяма хапка за нашата уста. Нямаме нито квалифициран персонал, нито подизпълнителните фирми и доставчици, нито инфраструктурата. А за пазар изобщо да не говорим. Виж за разни дребни производства на кабели, авто табла или софтуер - ставаме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години След като продължават да се влошават нещата в Турция и същевременно VW не идва в България е показателно колко далече е едната оферта от другата! Показателно е как второ място е някак само на картинка добро. Отлагането не е дреболия - това значи загуба на продажби, загуба на въвеждане на нови технологии и изоставане от конкуренцията. Това важи особено сега в сферата на електромобилите. Така, че срам, срам и пак срам за германците в този случай. Срам и за анализаторите, които неточно писаха, че сме близо. Сега да ги питам колко сме близо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар