Електромобилите с мощни батерии са по-вредни за околната среда от колите с дизелови двигатели. Това заяви Критиан Шулце, директор по маркетинг и изследвания на европейското подразделение на Mazda пред Automotive News.
Според мениджъра акумулаторната батерия с капацитет 95 кВт/ч, поставяна на топ-версиите на Tesla Model S и Model X, изхвърля в амтосферата повече въглероден диоксид (CO2) от автомобил с дизелов двигагел. В сметките, разбира се, влиза производството и бракуването на батерията, съобщава Automedia.bg.
Именно заради загрижеността си за околната среда в Mazda нямат намерение да поставят подобен акумулатор на своя първи електромобил MX-30, а ще го оборудват с батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Според изследването на японската компания, вредните емисии (СО2) на такъв акумулатор са равни с тези на дизеловия хечбек Mazda 3.
„Нашите конкуренти предпочитат по-мощни батерии и ние сме наясно с това, но няма да направим компромис. Затова ще заложим именно на акумулатор по-малка мощност, който няма да вреди толкова на екологията“, коментира Шултце.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 5 години От Мазда не са обективни, т.к. са заинтересовани и притеснени от конкуренцията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Материалът ви е непълен.Не знам дали е по ваща вина или на аутомедия.Това твърдение е вярно само АКО фабриките за производство и рециклиране на стари батерии НЕ работят с чиста енергия. Ако енергията, с която се зарежда автомобила при целия жизнен цикъл на батерията също е чиста имаме отново НЕВЯРНО твърдението в заглавието.Прочетох оригиналния текст на изявлението на Мазда и там точно тези две условности са отбелязани.Моля преведете целият оригинален текст на изявлението на Мазда или отново заприличвате на жълта преса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ... батерия с капацитет 95 кВт/ч ...кВт/ч е мощност, а капацитетът е просто кВтч. отговор Сигнализирай за неуместен коментар