Китайският производител на електромобили Byton заяви във вторник (30 юни), че ще спре производството от началото на следващия месец, за да извърши вътрешна реорганизация, след като стартъпът беше ударен от пандемията от коронавирус, съобщава Automotive News Europe.
Компанията, която е подкрепена от държавния производител на автомобили FAW Group и доставчика на батерии Contemporary Amperex Technology, заяви, че активно набира средства решаване на проблеми, като забавяне на заплати, надявайки се да започне да изплаща дължимото на своите служители от юли.
"Пандемията от коронавирус сблъсква Byton с големи предизвикателства при финансирането и производството", посочват от компанията.
От стартъпа добавят, че след съвместни консултации с акционерите и ръководството, компанията е взела решение да свие разходите за персонал и ще насърчи стратегическата реорганизация.
Byton произвежда цялата си продуктова гама в завод в Нанкин. От сряда концернът ще преустанови повечето операции в Китай, където дейностите му включват проучвания и разработки.
През април индустриалният уебсайт Electrek съобщи, че Byton е пуснал стотици свои служители от Калифорния в принудителен неплатен отпуск.
Компанията е създадена през септември 2017 г. от Future Mobility Corp, дружество, основано от бивши ръководители на BMW и Nissan, като също така разполага със съоръжения в САЩ и Германия.
По-рано тази година от Byton заявиха, че през втората половина на 2021 г. компанията планира да стартира продажбите на първия си продукт, електрическият кросоувър M-Byte, в Германия, Швейцария, Норвегия, Франция, Холандия и Швеция.
Автомобилният производител заяви, че през ноември е получил лицензи за продажба на превозното средство в Калифорния като с това концернът си проправя пътя за пазарите в Северна Америка през 2021 г.
Byton е сред редицата стартъпи за производство на електрически превозни средства в Китай, които се появиха през последните години, за да се конкурират с чужди компании като Tesla.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора