Главният изпълнителен директор на Tesla Inc Илон Мъск заяви във вторник (29 юли), че компанията му е отворена за лицензиране на софтуер и доставка на силови агрегати и батерии.
Досега американският производител на електромобили доставяше батерии на германския концерн Mercedes и японската Toyota Motor в рамките на отделни сделки за партньорство. Производството на батерии е област, за която анализаторите и служителите в индустрията твърдят, че Tesla има конкурентно предимство в сравнение с останалите автомобилни производители.
„Tesla е отворена за лицензиране на софтуер и доставка на силови агрегати и батерии. Ние просто се опитваме да ускорим устойчивата енергия, а не да смажем конкурентите“, написа Мъск в Twitter.
Остава обаче неясно какви видове батерии ще доставя концернът. Понастоящем Tesla управлява съвместно предприятие за производство на батерии с Panasonic Corp, като в същото време се снабдява и от китайската Contemporary Amperex Technology (CATL) и южнокорейската LG Chem.
Освен това Tesla планира да изгради собствено съоръжение за производство на батерии в завода си във Фримонт, Калифорния.
Батериите са най-скъпият и важен компонент на електрическите превозни средства (EV).
„Снабдяването може да намали бариерите за влизане на нововъзникващите компании, които произвеждат електромобили, което представлява потенциална заплаха за големите и затвърдили се автомобилни производители, които имат собствени платформи“, коментира Парк Чул-ван, южнокорейски експерт в областта на батериите и преподавател от университета Seojeong.
Според него, ако стратегията на Мъск се окаже успешна, пазарът ще увеличи зависимостта си от Tesla.
Мъск заяви наскоро, че истинското ограничение на растежа на Tesla е производството на батерии на достъпна цена и изтъкна, че компанията ще разшири бизнеса си с Panasonic, CATL и LG Chem.
През 2014 г. основателят на Telsa каза, че компанията ще позволи на други дружества да използват патентите ѝ с надеждата да ускорят развитието на електрическите автомобили.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години Не сме забравили как точно мошшшшшеникът мъск уж обеща да достави батерии (ако не се лъжа точно батерии) на Daimler, но ги излъга най-мръcно, изкарвайки им и солидна глоба !!! Само пълен наивник би се доверил на тоя подлец, мерзавец и мошшшшшеник. отговор Сигнализирай за неуместен коментар