Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co., който е част от алианса с Renault и Mitsubishi, ревизира прогнозата си за годишна оперативна загуба в посока нагоре, подхранвайки оптимизма, че производителят все пак се възстановява от щетите, нанесени от пандемията върху глобалното търсене на превозни средства, съобщава Bloomberg.
Очакваната оперативна загуба за фискалната година, приключваща в края на март 2021 г., ще бъде с 28 процента по-ниска от предишната прогноза. Nissan очаква оперативната загуба да достигне 340 млрд. йени (3,2 млрд. долара) в сравнение с предходната прогноза за загуба в размер на 470 млрд. йени, посочва базираната в Йокохама компания.
За тримесечието юли-септември Nissan отчете оперативна загуба от 4,8 млрд. йени, в сравнение със средната оценка на анализаторите за загуба от 148 млрд. йени.
Намаляващите дефицити представляват ранен знак, че усилията на Nissan да намали с повече от 300 млрд. йени фиксираните разходи, да свие производствения си капацитет и да осъществи преструктурирането на своя бизнес се отплащат. Това подхранва оптимизма, че производителят ще се присъедини към Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co., които наскоро увеличиха двойно прогнозите си за годишна печалба.
Nissan предприе агресивен план за преструктуриране, след като компанията се сблъска с проблеми, свързани с портфолиото от застаряващи модели, докато се беше фокусирала върху обема на продажбите на фона на ареста на бившия председател на алианса Карлос Гон през 2018 г.
„Останалите автомобилни производители вече се възстановяват, докато процесът при Nissan протича по-бавно“, споделя Тацуо Йошида, анализатор от Bloomberg Intelligence.
Приходите от продажби на японския концерн за второто фискално тримесечие се свиха с 27 на сто до 1,9 трлн. йени, което съответства на пазарните прогнози. Nissan повиши прогнозата си за годишните приходи до 7,9 трлн. йени.
Главният изпълнителен директор Макото Учида заяви през септември, че очаква Nissan да се върне към рентабилност през 2021 г., ако настоящият импулс на пандемията се запази, благодарение на търсенето в Китай, което се възстановява бързо за разлика от останалите страни по света.
Като част от стратегията си за преструктуриране, компанията обеща да пусне 12 нови модела автомобили през следващите 18 месеца. Nissan планира да намали както производствения си капацитет, така и броя на своите модели с 20%, отхвърляйки стратегията, следвана по времето на Карлос Гон, фокусирана върху обемите.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО