Публичният дебют на Карлос Таварес като изпълнителен директор на новата автомобилна група Stellantis NV, създаден след сливането между Fiat Chrysler и PSA Group, подчертава ангажимента му да поддържа баланса в рамките на новия концерн, пише Bloomberg.
62-годишният Таварес разгледа множество важни въпроси за това как производителят, който покрива пазари като Италия, Франция и САЩ, може да запази работните места, наличните производствени мощности и марки, като същевременно свие разходите с 5 млрд. евро. годишно.
Двете компании разполагат с няколко фабрики, които не работят на пълен капацитет. И докато марки като Jeep и Peugeot със сигурност ще оцелеят, перспективите за Maserati и DS изглеждат мрачни.
Въпреки че Таварес избягваше да дава твърди гаранции, той се застъпи за 400-те хиляди работници на концерна.
„Има много други проблеми за решаване от това да се съкращават работни места“, изтъкна той по време на пресконференция. „В крайна сметка има неща, които могат да бъдат избегнати. Вярвам, че Stellantis действа като щит“, добави Таварес.
Той отправи „ясно послание, че компанията е фокусирана повече върху конкурентоспособността, селективния растеж и политическата независимост, отколкото към преструктурирането или обема“, коментират анализатори от Jefferies Philippe Houchois.
В първия час от борсовата търговия в Милано акциите на Stellantis поскъпнаха с 2,2%, добавяйки общо 10% към своята стойност след дебюта на обединената компания. Минути след 12:30 ч. българско време книжата поскъпват с 1,8%.
Битката за Китай
Stellantis ще се бори да увеличи своя отпечатък в Китай, където марките на Fiat Chrysler и PSA не са позиционирани добре. Сформираната е работна група, която ще търси варианти за увеличаване на пазарния дял на концерна в азиатската страна – най-големият автомобилен пазар в света.
„Ще прекроим стратегията си за Китай“, изтъкна Таварес пред Bloomberg. „Не изключваме нищо, по един или друг начин нещата трябва да се променят“, добави той.
Търговската сделка, сключена между Великобритания и Европейския съюз (ЕС), е определена от Таварес като „относително положителна“, което представлява окуражителен знак за бъдещето на заводите на Stellantis в Обединеното кралство, където се сглобяват Opel и Vauxhall.
Тепърва се очаква ръководството на Stellantis да оцени въздействието на Brexit върху своите британски операции.
По отношение на съвместното предприятие между Fiat Chrysler и Hon Hai Precision Industry Co., която сглобява iPhone за Apple, концернът ще трябва да определи целите за съвместно производство на електрически превозни средства в Китай. Според Таварес Stellantis е отворена към сътрудничество с Apple или с някоя друга технологична компания относно електромобилите, „стига да не се създаде технологична зависимост“, която да застраши бъдещето на автомобилния производител.
Целите за въглеродните емисии
Stellantis ще може да отговори на стандартите за емисиите на въглероден диоксид, наложени от ЕС, през следващите няколко години и не би трябвало да спира производството на определени продукти, посочва Таварес.
Въпреки че Fiat Chrysler успя да спази регулациите на ЕС, само защото отчиташе въглеродните емисии съвместно с Tesla Inc., сега концернът ще се възползва от възможността да получи достъп до платформите за електромобили на PSA. Stellantis ще спре да купува кредити от производителя на Model 3 след следващата година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България