Автомобилната марка Lotus Cars търси помощ извън рамките на своя китайски собственик Zhejiang Geely Holding Group, докато се подготвя да се обедини с друг производител от нейния калибър, като част от стратегията си да изгради електрически спортен автомобил, съобщава Bloomberg.
Британската компания предпочете да си сътрудничи с Alpine, възкресената марка спортни автомобили на Renault SA, вместо да работи съвместно с някои от брандовете на Geely, тъй като френският концерн предлага възможност за ускоряване на разработването на изцяло нова архитектура, заяви главният изпълнителен директор на Lotus Фил Пофам в интервю.
Lotus и Alpine обявиха своите съвместни планове в рамките на миналата седмица.
Компаниите ще се възползват от големия интерес на потребители и инвеститори към сегмента на електрическите превозни средства, докато правителствата по света осигуряват или увеличават субсидиите в подкрепа на индустрията.
Британският премиер Борис Джонсън обяви в края на 2020 г., че страната ще забрани продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030 г., като това ще окаже натиск върху Lotus и други местни марки превозни средства.
Компанията, която е известна със своите спортни модели, като клиновидния Esprit, използван във филмите за Джеймс Бонд, планира да пусне в продажба своя първи електромобил, базиран на платформата, която ще бъде разработена съвместно с Alpine до средата на десетилетието.
Изграждането на платформа за електромобили обикновено изисква стотици милиони долари. Сътрудничеството между двете компании ще им помогне да спестят разходи и да подобрят икономиите от мащаба. Lotus обмисля и лицензирането на платформата, така че да може да бъде използвана и от други производители, добавя Пофам.
Въпреки че Lotus разработва електрическия модел Evija, рекламиран като най-мощния автомобил в света, но при ориентировъчна цена от 2 млн. долара, компанията иска да се насочи към автомобили със значително по-малка стойност. Производството на Evija трябваше да започне през 2020 г., но беше отложено заради пандемията от коронавирус.
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
В същото време компанията продължава работата върху определяния от нея последен модел с двигател с вътрешно горене, изтъква Пофам. Автомобилът с работно име Type 131 ще се предлага при цена от 55 000 до 100 000 паунда.
Милиардерът Ли Шуфу, който контролира Geely, се обяви в подкрепа на консолидацията като начин производителите на автомобили да обединят ресурси за инициативи, включително електрификацията на портфолиото и технологиите за самоуправление.
През последните две десетилетия Шуфу изгради глобална автомобилна империя, придобивайки Volvo Cars от Ford Motor Co. през 2010 г., което му осигури дялове в европейски марки като Lotus. Освен това Шуфу залага на други азиатски марки, инвестирайки в малайзийската Proton. Той е и най-големият акционер в германския лидер при луксозните автомобили Daimler AG.
Шуфу иска да използва стратегията, приложена при Volvo, и върху Lotus, залагайки на по-достъпни автомобили. От британската марка обявиха, че възнамеряват да увеличат производството от около 1600 на поне 5000 превозни средства.
Lotus планира да изгради няколко електрически модела, които обаче няма да се базират на платформата, разработвана с Alpine. Въпросните превозни средства ще притежават друг тип архитектура.
Сътрудничеството с Alpine може да достигне и Формула 1, където Lotus играе важна роля през 80-те години на XX век.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?