Френският автомобилен концерн Renault е започнал преговори със синдикатите за удължаване на периода на частично редуциране на производството в три от четирите си фабрики в Испания до края на септември като превантивна мярка, в случай че глобалният недостиг на полупроводници продължи и през следващите месеци, съобщава Automotive News Europe.
Заради дефицита на чипове компанията ограничи производствените си операции в страната в очакване на скорошно нормализиране на обстановката.
Сега Renault предлага допълнително свиване на производството във фабриките си в Паленсия и Валядолид за период между 31 и 39 дни, заяви говорител на компанията, определяйки решението като предпазна мярка, в случай че недостигът на полупроводници продължи до третото тримесечие.
Мярката може да доведе до принудителен отпуск, който ще засегне 9 хил. работници, добавя говорителят. Продължителността на периода на производствени съкращения ще зависи от бъдещата ситуация с доставките на чипове.
Профсъюзът UGT заяви, че Renault възнамерява да спре производството в заводите в Испания от един до три дена всяка седмица между април и края на септември.
Кризата с COVID-19 доведе до силен ръст в търсенето на чипове, използвани в потребителската електроника, като лаптопи и телефони, като производителите на полупроводници се опитват да не изостават с доставките.
Някои китайски доставчици са допълнително притиснати и от санкциите на САЩ, наложени при бившия президент Доналд Тръмп.
Очаква се Renault да обяви своя финансов отчет за първото тримесечие следващата седмица, като е много вероятно компанията да актуализира прогнозите си за продажбите. На този етап концернът очаква да продаде със 100 хил. автомобила по-малко през 2021 г. заради недостига на чипове, подчертава говорителят.
През март френската група обяви, че ще започне производството на пет нови хибридни кросоувъра в своя „втори дом“ Испания между 2022 и 2024 г.
Renault отчете рекордна загуба за 2020 г. през февруари на фона на националните блокади, които принудиха дилърите да затворят, оставяйки купувачите далеч от шоурумите.
Френският автомобилен производител отчете нетна загуба от 8 млрд. евро, с което не успя да отговори на пазарните прогнози за загуба от 7,85 млрд. евро.
Много от щетите върху бизнеса на Renault бяха нанесени през първата половина на 2020 г., когато първите блокади замразиха производството и търсенето.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат