Новият електрически Audi Q4 e-tron е новото предизвикателство за автомобилите на американския концерн Tesla на бързорастящия пазар на електрически превозни средства. Моделът на марката за луксозни коли Audi ще помогне на германската автомобилна група Volkswagen, най-големият производител на превозни средства в Европа и втори по големина в света след Toyota, да реализира своя план да измести компанията на Илон Мъск от лидерското място в сегмента.
Моделът на Audi, който ще бъде представен в сряда в Европа, е сред дузината модели - като ID.4 на VW и електрическа версия на Porsche Macan - които трябва да позволят на VW да победи Tesla при доставките до 2023 г., коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.
VW очаква да увеличи своите продажби на електромобили до около 600 000 автомобила през тази година.
Q4 e-tron е първият реален конкурент на Tesla, смята Дийн. Той очаква моделът да предлага пробег с едно зареждане на батерията от над 300 мили ( над 480 км) при цена от 40 000 паунда (55 000 долара).
От началото на годината Tesla успява да защити своето първо място в сегмента. Търсенето на Model Y и Model 3 в Китай подкрепя силните данни за доставките през първото тримесечие и подсили оптимизма на инвеститорите относно най-ценния автомобилен производител в света, който сега трябва да се бори с растящия брой конкуренти както в Европа, така и в Азия и САЩ.
Традиционните автомобилни производители, включително VW, General Motors и Mercedes-Benz, увеличиха амбициите си относно електрифицирането на портфолиото, докато стартъпи като като Nio и XPeng също увеличават инвестициите в пазарната си експанзия.
VW ще използва Audi като основно оръжие срещу Tesla, като в същото време засилва фокуса си върху софтуерните разработки – област, в която компанията на Мъск също остава лидер.
Моделите Q4 e-tron „играят централна роля в стратегията за електрификация на марката, като стартират в особено популярен пазарен сегмент“, посочва Хилдегард Вортман, шеф на продажбите в Audi. Те представляват отправна точка за електрификацията на Audi и „показват как нашата марка и дизайнът ни ще се развиват“, добавя той.
И докато e-tron GT споделя платформата с Porsche Taycan, Q4 e-tron е базиран на архитектурата на VW за масовите електрически автомобили.
Платформата MEB има добри показатели спрямо Tesla, твърдят анализатори на UBS Group. MEB се използва от моделите ID.3 и ID.4, като служи за основа и на електрическия Enyaq на Skoda.
PPE платформата за луксозните модели, предпочитана от Audi и Porsche, ще получи своя пазарен дебют през 2022 г.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 4 години има хляб още да ядът в ауди докато стигнат теслата ... масовата версия е със слабата батерия и задвижване и доближава цената на теслата , без да я достига , и пробегът е по-слаб ... тарикатската версия sportback е на другата платформа и там цената е като за порше ... та не знам кой ще си купи ауди , ако със същите пари може да си вземе порше . интериорът е супер натруфен , няма го пространството и елегантността на чистите линии на теслата ... още са далече от теслата според мен ... ама са упорити ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар