Съвместното предприятие за производство на автомобили между китайския технологичен гигант Baidu и автомобилния концерн Geely, Jidu Auto, ще инвестира 50 млрд. юана (7,7 млрд. долара) в изграждането на интелигентни превозни средства през следващите пет години, заяви главният изпълнителен директор на компанията Ся Ипин, цитиран от Ройтерс.
Той посочи, че Jidu се стреми да пусне своя първи електрически автомобил след три години, като компанията ще положи усилия да ускори този процес.
Първият електромобил на концерна ще изглежда като „робот“ и ще бъде насочен към по-младите потребители, изтъква Ся. Според него Jidu ще анализира голям обем пазарни данни, преди да вземе окончателно решения за първия си модел.
„Ще се почувствате като в робот, който може да общува вас и да изразява емоции“, споделя Ся, който се присъединява към компанията от китайската фирма за споделени велосипеди Mobike.
Стартирането на съвместното предприятие между Baidu и Geely през януари отразява префокусирането на някои големи технологични компании към сегмента на електромобилите, където Tesla Inc. е лидер с около 500 хил. продадени превозни средства през 2020 г.
Jidu планира да пуска по един нов модел всяка година или на година и половина след пазарния дебют на своя първи електромобил, изтъква Ся, без да посочва конкретна цел за продажбите.
Предприятието планира да наеме от 2500 до 3000 служители през следващите две до три години, включително 400-500 софтуерни инженери.
Според Ся Jidu ще използва платформата с отворен код на Geely за своите електромобили, които ще се произвеждат в заводите на концерна в Източен Китай. Съвместното предприятие ще продава автомобилите директно на клиентите, без да използва дилъри.
Baidu обяви през януари, че ще създаде предприятието съвместно с Geely, за да се възползва от опита си в управлението и възможностите за производство на автомобили на Geely. Baidu притежава 55% от Jidu, а Geely - 45%.
През годините Baidu успява да разработи множество технологии за интелигентни автомобили, включително технологии за автономно шофиране.
Производителят на смартфони Xiaomi Corp и телекомуникационната компания Huawei Technologies са сред другите китайски технологични гиганти, които таят амбиции относно автомобилите.
Jidu обмисля да използва проектирания от Baidu чип Kunlun в предстоящите си модели.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора