Средната възраст на превозните средства по американските пътища е нараснала до рекордните за страната 12,1 години през 2020 г., след като високите цени и подобреното качество подтикват собствениците да задържат старите си коли по-дълго, пише Wall Street Journal.
Това е първият път, в който средната възраст на превозните средства е преминала границата от 12 години, сочат данни, публикувани от компанията за пазарни проучвания IHS Markit. Въпреки че средната възраст на колите расте постепенно през последните 15 години, тенденцията се е ускорила по време на коронавирусната пандемия отчасти заради спада на продажбите на нови коли, посочват още от IHS.
Данните отразяват по-голямата стойност на превозните средства през целия им жизнен цикъл, от по-високите цени на новите коли, които американците плащат от години, до по-ниските суми за коли на старо, твърди Тод Кампау от IHS. По-доброто качество на превозните средства също е фактор, твърди той.
Ако преди 20 години една кола можеше да смени собственика си веднъж или два пъти и да издържи 100 хил. мили, днес е по-вероятно една кола да има множество собственици и да издържи 200 хил. мили или повече, посочва още Кампау.
„Това удължи жизнения цикъл на превозните средства и създаде стойност за повече купувачи нагоре и надолу по веригата“, коментира той. „За втория, третия или четвъртия собственик все още има стойност“.
Увеличаването на средната възраст на превозните средства не означава непременно, че американците се отказват от покупки на нови превозни средства, а че се справят много по-дълго с настоящите си автомобили, твърди Кампау. Продажбите на нови автомобили растат с рекордни или почти рекордни темпове от години, с изключение на краткотрайния спад в ранните месеци на пандемията миналата година.
Вместо това, след като финансовата криза започна да отшумява, все повече потребители започнаха да се сдобиват с нови превозни средства, купувайки трета кола за семейството, вместо да се справят с две, коментира още Кампау. Общият брой на превозните средства в експлоатация в САЩ се е увеличил с около 10% от 2013 г. до близо 279 млн. по данни на IHS.
Удължаването на живота на превозните средства представлява възможност за дилъри и други компании, които продават резервни части за ремонт, като спирачки и гуми, коментира Кампау. Също така все повече компании предлагат продукти за обслужване след покупката за надграждане на системите за т. нар. инфотейнмънт (от information - информация, и entertainment - забавление) и други технологии в леките коли. Всичко това дава възможност на собствениците на по-стари автомобили да свързват смартфоните си със сензорните екрани на таблата например.
Тъй като автомобилите остават по-дълго време по пътищата, производителите на коли се стремят да предлагат дигитални услуги и функции след продажбата, за да генерират периодични приходи, например чрез добавянето на нови приложения към мултимедийните системи или нови удобни функции.
Средната цена, плащана за нова лека кола, през май е била 38 255 долара – рекорден връх по данни на компанията за проучвания J.D.Power. Цените на новите коли растат непрестанно от финансовата криза насам, но през последната година нараснаха значително, след като проблемите с веригата на доставките, породени от пандемията, създадоха пазар за търговците.
Същевременно и цените на старите коли не спират да се увеличават и бяха подкрепени още по-силно от началото на пандемията. Средната цена на кола на старо е скочила с 48% през април спрямо година по-рано, показва индекс на аукционната компания Manheim.
преди 3 години Че ще ни и задминат биля! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години как ще ни стигнат хамериканците ... : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар