Германският автомобилен производител Volkswagen Group повиши целта си за възвръщаемостта за 2025 г., докато подсилва плановете си, които биха го извели на върха на глобалния пазар за електромобили, фокусирайки се върху продажбите на софтуер, съобщава Bloomberg.
Концернът ще се стреми към оперативен марж от 8 до 9% за 2025 г. спрямо очакваните преди това 7-8%.
След като привлече инвеститорите с ексклузивен брифинг в стил Tesla, главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс представи новите планове на концерна за поетапно премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и внедряването на софтуерни системи, които ще могат да се актуализират онлайн, предоставяйки възможност за автономно шофиране и други безжични функции.
„Поставихме си стратегическа цел да се превърнем в лидер на световния пазар на електрически превозни средства - и сме на прав път“, изтъква Дийс. "Следващата много по-радикална промяна е преходът към много по-безопасни, по-умни и автономни автомобили", добавя той.
Стратегията на Дийс беше подкрепена от ключови акционери, когато миналата седмица Надзорния съвет на VW удължи договора на ръководителя до 2025 г.
Дийс реконструира индустриалния гигант, за да може компанията да отговори на по-строгите правила за емисиите на въглероден диоксид и да се конкурира по-успешно с Tesla и други пазарни съперници, като планира изграждането на няколко фабрики за батерии в Европа. VW подготвя и пазарната реализация на най-мащабната продуктова гама от електромобили през следващите няколко години.
VW
Концернът очаква бизнесът с батерии да отговаря за 50% от общите му продажби през 2030 г., като силният поток от приходи от продажби трябва да му помогне да финансира своя бизнес със 150 млрд. евро до 2025 г. Общо 73 млрд. евро ще бъдат заделени за области като електрификацията и цифровите технологии.
По-рано VW предупреди, че възнамерява да спре продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили в Европа между 2033 г. и 2035 г., а малко след това и на пазарите в САЩ и Китай.
VW планира търговска реализация на автономни технологии на своите основни пазари по света, подпомогнат отчасти от Argo AI на Ford Motor. В Китай концернът търси партньорства с местни технологични компании, за да бъде сред първите в индустрията, които предлагат автономно шофиране.
Оперативната печалба на VW за първото полугодие е нараснала до 11 млрд. евро, което е над нивата от преди пандемията. Въпреки това недостигът на чипове в глобален план помрачава перспективите както за производството, така и за продажбите.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай