Екологичният принос на електромобилите все още се оспорва. Тези превозни средства със сигурност не отделят емисии на въглероден диоксид, докато са в движение, но техните критици посочват, че производството им замърсява околната среда повече, отколкото конвенционалните автомобили.
Пионерът при електромобилите, американският концерн Tesla Inc., естествено, вижда нещата по друг начин. В своя доклад за устойчивост за 2020 г. компанията пише, че Model 3 ще премахне т.нар. въглеродна раница, след като бъдат изминати 8600 километра с електромобила, пише Automobilwoche.
Взимайки под внимание това, става ясно, че водачите на електрически автомобили Tesla са спестили до момента 5 млн. тона въглеродни емисии.
Tesla се стреми да продължи да подобрява своята екологична ефективност. Батериите, използвани в електромобилите ѝ, са проектирани да разполагат с по-дълъг експлоатационен живот, което премахва нуждата от тяхната смяна дори при Model S, която е на пазара вече девета година.
Наскоро един влогър от YouTube тества своя 8-годишен Model S след изминати 230 000 километра. Електромобилът предложи пробег с едно зареждане от 350 километра, с 14 на сто по-малко, отколкото при покупката му.
В бъдеще батериите ще се рециклират посредством затворен цикъл, като 92% от суровините, които са използвани за тяхното създаване, ще бъдат възстановявани.
Друг важен момент относно екологичните характеристики на електромобилите е сигурността. Спорната система за подпомагане на водача Autopilot предотвратява много инциденти. Преди всичко тя обаче е критикувана заради подвеждането на шофьорите относно нейните функции. Зад редица инциденти с електромобили стои убеждението на потребителите, че въпросната система позволява автономно шофиране без намесата на човека.
През май влиятелното списание Consumer Report обяви, че е променило статуса на Model 3 заради отказа на Tesla да използва радарната технология за своята система за подпомагане на шофьора Autopilot, разчитайки вече единствено на камерите. Списанието признава, че оценката му за Model 3 е спаднала с три пункта от 75, но все пак е достатъчно висока, за да може електромобилът да запази статуса „препоръчан“.
В същото време остава и въпросът с възпламеняването на батериите. Броят на тези инциденти с автомобили на Tesla засега остава малък – вероятността от пожар в конвенционален автомобил е единадесет пъти по-голяма, отколкото в електрическо превозно средство.
Tesla все пак продължава да работи за подобряването на химичния състав на използваните от нея батерии, за да намали допълнително риска от възпламеняване.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?