Заводите на германската автомобилна компания Volkswagen AG са готови да рестартират своите операции след обичайната лятна почивка, докато индустрията остава заклещена в хватката на глобалния недостиг на чипове, който наскоро засегна и традиционно добре запасяващия се японски концерн Toyota Motor Corp., съобщава Bloomberg.
Заводът на Volkswagen във Волфсбург, най-голямото подобно съоръжение в света, в който работят около 60 000 души, ще започне отново дейност само с една смяна през следващата седмица, съобщи най-големият автомобилен производител в Европа.
Audi, една от водещите марки в портфолиото на групата, ще удължи лятната почивка на своите работници с една седмица в своите две фабрики в Германия, тъй като предлагането на полупроводници остава „нестабилно“.
Последните предупреждения на автопроизводителите относно предстоящите няколко месеца се оказват в синхрон с глобалната ситуация с разпространението на коронавируса. Редица страни в Югоизточна Азия наложиха нови ограничения заради местните огнища на делта варианта на заразата, който е значително по-заразен от предишните щамове.
През миналия месец Volkswagen предупреди за „силно ограничено“ производство през третото тримесечие, докато BMW AG също прогнозира продължаващата несигурност при доставките на компоненти.
В четвъртък Toyota заяви, че ще преустанови производството в 14 завода в Япония за различен период от време през следващия месец, обяснявайки решението си с проблемите при доставките на чипове. Въздействието от тези мерки ще се усети най-съществено през септември, като Toyota намали своя производствен месечен план с 40 на сто.
Въпреки че много от автомобилните концерни бяха принудени да понижат своите перспективи за продажбите, по-високите цени на автомобилите и фокусът върху превозните средства с по-висок марж компенсират щетите от недостига на чипове.
Според проучване на Susquehanna Financial Group, времето, необходимо на компаниите да получат поръчаните чипове, се е удължило до повече от 20 седмици, което показва, че недостигът се задълбочава.
В четвъртък трима сенатори от САЩ се обърнаха с молба към правителството на Тайван да подкрепи американската автомобилна индустрия по отношение на доставките на полупроводници, тъй като ситуацията с нарушеното производство се влошава.
Сенаторите Гари Питърс и Деби Стабеноу от Мичиган и Шерод Браун от Охайо изпратиха писмо до специалния пратеник на Тайван в САЩ Сяо Би-ким, изразявайки загриженост, че недостигът на полупроводници все още вреди на автомобилната индустрия, въпреки че търсенето на автомобили се увеличава.
Сенаторите са научили, че недостигът може да продължи до 2022 г. и молят тайванското правителство да предприеме допълнителни мерки за увеличаване на производството. Те също така посочват, че подкрепят усилията на президента Джо Байдън да изпрати ваксини за Тайван.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол