Най-голямата логистична компания в Северна Европа DFDS A/S купува 100 електрически тежкотоварни камиона от шведския концерн Volvo Group, тъй като транспортният сектор е подложен на регулации, свързани с шума и замърсяването, съобщава Bloomberg.
Вторият по големина производител на камиони в света ще започне да доставя превозни средства, които предлагат пробег с едно зареждане на батерията от 300 километра, през четвъртото тримесечие на годината, като поръчката ще бъде окончателно реализирана през следващата година, посочват от Volvo.
Сделката е най-голямата търговска поръчка на електрически камиони за компанията досега.
Тази поръчка показва, че „е възможно да се управляват тежкотоварни електрически превозни средства“, изтъква в интервю Роджър Алм, президент на звеното за камиони във Volvo.
„Ние сме лидери на пазара в електрическия сегмент. Това е позиция, която се стремим да поддържаме“, изтъква Алм.
Производителите и логистичните компании трябва да спазват по-строгите регулации относно дизеловите камиони, действащи в градските райони, както и да намалят емисиите на въглероден диоксид. Промените отварят вратата за нови конкуренти като Volvo и Traton SE, които обещаха да увеличат дела на електрическите камиони от общите си продажби на 50% до 2030 г.
Volvo
Снимка: Volvo
Американският стартъп Nikola Corp. заяви миналия месец, че е получил поръчка за камиони от пристанището в Хамбург, докато Tesla Inc. също работи върху електрическа платформа за тежкотоварни превозни средства.
„Това очевидно е по-скъпа алтернатива, но ние искаме да бъдем първи в това отношение“, изтъква ръководителят на логистиката в DFDS Никлас Андерсон, чиято компания управлява 1500 камиона. "Това е много голяма част от нашия климатичен план."
Обемите на продажби на по-големи електрически камиони остават скромни поради малкия пробег и високите разходи за батерии. Volvo продаде около 95 000 тежкотоварни камиона през първата половина на годината.
Преди това двете компании работеха по интегрирането на автономните транспортни превозни средства Vera в логистичния център на DFDS в пристанищния терминал до Гьотеборг, Швеция.
През 2018 г. Volvo представи първото си електрическо, свързано и автономно решение, предназначено за повтарящи се задачи в логистичните хъбове, фабрики и пристанища.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?