Глобалният недостиг на чипове причинява огромни производствени загуби за марката луксозни автомобили Audi, част от групата на Volkswagen – най-големия автомобилен производител в Европа и втори по големина на пазарния дял в света след Toyota. Голяма част от производствените линии във фабриките на Audi в Инголщат и Некарзулм са преустановили работа от понеделник (11 октомври), пише Automobilwoche.
Само една монтажна линия продължава да функционира при наличието на една смяна във въпросните съоръжения. Изключение правят луксозните модели R8 и e-tron GT, които се сглобяват в съоръжението „Бьолингер Хьофе“. Там производството остава незасегнато.
Сглобяването на моделите A4, A5, A6 и A7 е преустановено в Некарзулм от понеделник до петък.
Според Audi всички служители, засегнати от прекъсванията, ще работят на непълен работен ден за разглеждания период. Още в края на август марката обяви, че ограничава своята дейност в Германия поради проблемите с доставките на компоненти. Работният график на смените в Инголщат и Некарзулм многократно беше променян още през юли.
Индустрията очаква ситуацията с чиповете да бъде облекчена едва в средата на следващата година.
В началото на октомври ръководителят на Audi Маркус Дюсман оприличи кризата с чиповете като „перфектна буря“ за автомобилната индустрия. През юли марката обяви, че недостигът е засегнал значително производствените ѝ обеми през първата половина на годината. Маржът на оперативната печалба на Audi в същото време нарасна до 10,7%, надминавайки отчетения през 2019 г. оперативен марж от 8 на сто.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.