Японската автомобилна група Toyota Motor Corp. разтърси автомобилната индустрия преди повече от две десетилетия, когато предложи първия в света масов хибрид. След това обаче най-големият автомобилен производител в глобален мащаб за 2020 г. изостана в надпреварата за пазара на изцяло електрически превозни средства. Toyota се надява да навакса с първия си чист електромобил, който се доближава до гамата на лидера в сегмента Tesla Inc., пише Nikkei Asia Review.
SUV моделът bZ4X предлага пробег от около 500 км с едно зареждане на батерията при версията с предно предаване и 460 км за опцията all-wheel-drive. Подобен пробег остава зад Model 3 на Tesla, Ariya на Nissan Motor и ID.3 на Volkswagen. Представител на техническия екип на Toyota обаче подчерта дългия живот на батерията на автомобила и надеждната система за управление, заявявайки, че моделът на компанията се отличава от другите автомобили на пазара със своите технологии, разработвани в продължение на години.
Toyota представи на света първия масово произвеждан хибрид Prius през 1997 г., като компанията продължава да трупа опит в тази област.
Електромобилът bZ4X, който ще се появи на пазара в средата на 2022 г., ще разполага с батерия от 71,4 киловатчаса (кВтч) и ще поддържа капацитет от 90% в продължение на повече от 10 години. Това ще бъде възможно с помощта на система, която ще наблюдава напрежението и температурата на батерията, следейки за признаци на прегряване.
Моделът ще бъде изграждан на нова платформа, първата за Toyota, посветена изцяло на електрическите автомобили и разработена съвместно със Subaru.
Toyota
Опцията за бързо зареждане на батерията ще позволи 80-процентното ѝ запълване за 30 минути. Опцията за интегриран соларен панел позволява генерирането на достатъчно енергия за допълнителен пробег от 1800 км годишно.
Автомобилът е и първият в портфолиото на Toyota, който разполага с технологията steer-by-wire, което означава, че воланът и гумите не са свързани физически, а използват електрически системи за управление, както и електрическа ос, интегриран мотор и инверторно задвижване.
Toyota планира да продава по 8 милиона електрически превозни средства до 2030 г., включително 2 милиона изцяло електрически автомобили и такива с водородни горивни клетки. Автомобилният производител инвестира 1,5 трилиона йени (13,2 млрд. долара) в производството на батерии в глобален мащаб. Планът ѝ включва и изграждането на завод за батерии в САЩ.
Електрическият bZ4X, представен като концептуално превозно средство по-рано тази година, е първият от седемте автомобила от серията bZ, които Toyota планира да пусне в продажба до 2025 г. Той ще бъде произведен в заводи на концерна в Япония и Китай.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали


преди 4 години мда ... интересно , интегрирани фотоволтаици на покрива ... става все по-занимателно ... в прототипът климатизацията е с термопомпа , а отоплението на краката е лъчисто ... по-коректно е да се съпоставя с модел Х . по-тежка е с почти тон и половина от топ версията на теслата , но не е в класът на cybertruck . на размер го докарва без багажника . на мъска електричките скоро в топ версиите си ще имат 800км пробег м/у зарежданията ... има леб да папкат японците ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар