Част от дейността в четирите основни завода на Ford Motor Co. в Европа са спрени или намалени поради продължаващия недостиг на полупроводници, съобщава Automotive News Europe.
„В резултат на проблема с доставките на полупроводници, който засяга голяма част от световната автомобилна индустрия, ние ограничихме работата в няколко завода“, информират от концерна. "Следим отблизо ситуацията и коригираме производствените графици, където е необходимо", добавят от Ford.
Прекъсванията в производството вероятно ще останат, тъй като кризата с чиповете се очаква да продължи и през следващата година, изтъква източник, запознат с работата на европейското звено на компанията.
В световен мащаб недостигът на чипове „ще продължи през 2022 г. и може да се задържи до 2023 г.“, сподели главният финансов директор на Ford Джон Лоулър в края на октомври.
Други компании са по-оптимистични по темата. Toyota наскоро заяви, че очаква да компенсира загубеното производство през декември.
Ford е загубил около 375 000 превозни средства от производството на леки коли и микробуси през тази година в заводите си в Западна и Източна Европа през първата седмица на ноември, сочи оценка на AutoForecast Solutions.
Загубеното производство сред всички производители на автомобили достига 2 016 790 за Западна Европа и 841 987 за Източна Европа. В световен мащаб тази година са загубени около 10 милиона превозни средства, изтъкват от AutoForecast Solutions.
Заводът на Ford в Кьолн, Германия, е спрял работа до 22 ноември. В него компанията произвежда малкия Fiesta. Фабриката в Заарлуис, където се сглобяват автомобилите Focus, няма да работи на 19 ноември, 22 ноември и 26 ноември. Съоръжението във Валенсия, Испания, възобнови работа в понеделник, като се очакват нови прекъсвания до декември. Заводът на Ford в Крайова, Румъния, в който се произвеждат малките SUV модели Puma и EcoSport, рестартира операции на съкратено работно време от началото на месеца.
Ford се фокусира върху изграждането на своите популярни SUV модели по време на кризата с чиповете. Puma беше най-продаваният автомобил на Ford през септември за региона, като продажбите му нараснаха с 49 процента до 117 218 броя, според данни на JATO Dynamics. Kuga се нарежда на второ място с ръст от 50% до 83 371 броя.
Пазарният дял на Ford в Европа се свива с един процентен пункт до 4,6% от началото на годината до края на септември, според данни на индустриалната група ACEA.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна