Автомобилните производители трябва едновременно да се борят с глобалния недостиг на полупроводници и с осигуряването на поскъпващи суровини и компоненти, докато производствените им графици се удължават понякога с месеци. Но, макар тези проблеми да обхващат глобалната индустрия, един концерн успява да се справи с кризата по-добре от останалите. Южнокорейската марка Hyundai е победителят в тази борба. Концернът може да се похвали с пазарен дял от четири процента в Германия през последната година, надминавайки конкуренти като Peugeot, Renault или Toyota, пише Automotivwoche.
Ръководителят на германския бизнес на Hyundai Юрген Келер е уверен, че компанията ще запази тази позиция и в бъдеще. „Убеден съм, че нашият пазарен дял не е моментно явление“, заяви той пред Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hyundai винаги е била компания, която се е разраствала и след това е запазвала пазарния си дял по време на криза, изтъква Келер. „Не виждам причина да не защитим настоящата си позиция“, смята още той.
Hyundai се сблъсква с по-малко проблеми относно полупроводниците от другите производители на автомобили. „Фактът, че можем да доставяме, се доказва от нарастващия ни пазарен дял“, изтъква Келер.
Въпреки това концернът понася съответните щети от глобалния недостиг. Понастоящем не всяка версия на продаваните от Hyundai модели е налична и клиентите понякога трябва да почакат от четири до шест месеца. "Но ние все още сме в много по-добра позиция от повечето наши конкуренти“, подчертава Келер.
Друга причина за успеха на компанията, според Келер, е фактът, че две трети от продадените автомобили на Hyundai предлагат алтернативно задвижване. Производителят печели много от федералния бонус до 9 000 евро при покупка на превозно средство с алтернативно задвижване.
„Фактът, че новото правителство обяви, че ще продължи с бонусната програма до края на 2022 г. представлява добър сигнал“, коментира Келер пред FAZ. „Това, от което обаче се нуждаем спешно, е дългосрочно планиране“, добавя той. Според него постепенното намаляване на бонуса с всяка година след 2022 г. ще доведе до спад в търсенето на електромобили. „Никой не иска подобно нещо“, посочва още Келер.
Той апелира към политиците в Германия относно разширяването на зарядната инфраструктура.
„Индустрията прави каквото трябва, сега държавата има задачата да осигури необходимата инфраструктура“, изтъква Келер.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 3 години Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията? Отговорът е Samsung и подкрепата на корейското правителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията? Отговорът е Samsung и подкрепата на корейското правителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар