Американците са закупили с 21,3% по-малко леки автомобили през четвъртото тримесечие на 2021 г. в сравнение със същия период на 2020 г., като в същото време нарастват покупките на електрически превозни средства, съобщава Market Watch.
Въпреки че делът на електромобилите остава сравнително малък по отношение на националния автопарк на САЩ – под 3%, според статистиката на Министерството на финансите, тяхната популярност расте. През четвъртото тримесечие електромобилите представляват 4,5% от общите продажби на нови автомобили на най-големия автомобилен пазар по стойност на сделките.
Основен двигател за растежа при електромобилите е голямото разнообразие от модели. Анализатори от Kelley Blue Book идентифицират най-малко 25 електрически модела с поне една продажба през четвъртото тримесечие. Сред тях Model Y на Tesla е най-продаван с общо 63 386 продажби за последното тримесечие. Последен е GMC Hummer EV с една продажба.
В периода октомври-декември се появиха на пазара и първите електрически пикапи. Общо 575 американци са избрали да закупят електрическия пикап на Rivian R1T. В същото време потребителите очакват дебюта на F-150 Lightning, електрическият флагман на Ford.
Tesla продължава да доминира на американския електромобилен пазар със 72-процентен дял от общите продажби. Но това не е всичко. Компанията изпреварва Audi, BMW, Lexus и Mercedes-Benz по популярност в сегмента на луксозните автомобили в САЩ за миналата година.
Хибридите остават по-популярни от изцяло електрическите автомобили
Хибридните превозни средства надминават по продажби електромобилите. През 2021 г. търсенето на хибриди нараства с 84% на годишна база, като Toyota е лидер с над половин милион продажби. Всъщност японският концерн успява да надмине General Motors като най-продавания автомобилен концерн в страната.
Toyota RAV4 Hybrid е най-популярният хибрид в Америка през четвъртото тримесечие с над 46 000 продажби.
Според изчисления на Wards Intelligence Toyota увеличава продажбите на своите обикновени хибриди, плъгин и водородни коли със 73% до 583 697 броя, като основният фактор тук все пак остават хибридите. GM продава по-малко от 25 хил. електрически превозни средства, тъй като се сблъска с мащабна сервизна акция, засягаща модела Bolt.
Въпреки доброто представяне потребителите продължават да изтъкват високите цени на електромобилите като основна спирачка пред това да предпочетат тези превозни средства пред коли с двигател с вътрешно горене. Друга причина е липсата на добре развита зарядна инфраструктура. И все пак, интересът към електромобилите никога не е бил по-голям. Въпреки пречките, близо половин милион купувачи са предпочели електрически автомобил през 2021 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?