Тайланд обмисля набор от стимули, включително по-ниски данъци и парични субсидии, за да развие пазара за електрически превозни средства, като се надява, че подкрепата може да подтикне автомобилните производители да инвестират повече и да превърнат страната в производствен хъб за електромобили в Югоизточна Азия, съобщава Bloomberg.
Кабинетът на министър-председателя Прают Чан-оча планира да въведе субсидии между 70 хил. бата (2145 долара) и 150 хил. бата (4617 долара) в зависимост от типа и модела на превозното средство, както и по-ниски акцизи и вносни мита за напълно и частично изградени в страната електрически коли, показа проектопредложение от Националната комисия по въпросите за електрическата мобилност, ръководена от вицепремиера Супатанапонг Пунмичаоу.
Стимулите по вноса ще бъдат запазени до 2025 г., когато се очаква местното производство на електромобили да набере скорост. Данъчните облекчения за производителите на електрически автомобили ще бъдат осигурени, при условие че компаниите увеличат местното производство поне до нивата на внос от предходните години през 2025 г.
тайланд
Тайланд се стреми да запази статута си на център за производство на автомобили в Югоизточна Азия, докато концерните в световен мащаб се насочват към електрически превозни средства. Страната очаква да привлече инвестиции до 400 млрд. бата в производството на електромобили през следващите години.
Японският концерн Toyota Motor Corp., тайванската Foxconn Technology Group, китайската Great Wall Motor Co. и тайландската PTT Pcl. са сред компаниите, които планират да изградят фабрики в страната.
Субсидията за вносни електромобили ще се изплаща на местните фирми, които от своя страна ще прехвърлят ползите на купувачите. Ако по-късно се установи, че компаниите нарушават правилата, те ще загубят всички стимули, банковите си гаранции и ще трябва да върнат субсидията с начислена лихва, се казва в предложението.
„Пакетът трябва да бъде полезен за създаване на местно търсене на електромобили и също така да насърчава производителите да започнат да произвеждат електромобили или ще загубят възможността да се възползват от този пазар“, изтъква Супант Монколсутри, член на Федерацията на тайландските индустрии.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка