IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автомобилният пазар в Китай прекъсна негативната серия при продажбите през януари

Продажбите на коли, използващи нов тип енергия в страната нарастват с над 135%

12:02 | 18.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Китай прекъсна негативната серия от 8 последователни месеца на спад в продажбите на нови леки коли, записвайки 0,9-процентен ръст през януари. В същото време обаче регистрациите на автомобили, използващи нов вид енергия (NEV), в Китай се понижават с 18,6% през януари спрямо декември 2021 г., след като страната намали субсидиите за закупуване на нискоемисионни превозни средства с 30%, съобщава Ройтерс. 

Продажбите на NEV, където влизат изцяло електрически превозни средства, плъгин хибриди и автомобили с водородни клетки, достигат 431 хил. броя през миналия месец, което представлява годишен ръст от 135,8%, показват данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM).

Продажбите през декември нараснаха, тъй като купувачите бяха стимулирани от факта, че предстоеше редуциране на субсидиите през януари, коментира Цю Доншу,  генерален секретар на Китайска асоциация за леки автомобили (CPCA).

През декември в Китай бяха продадени 518 000 NEV, което представлява 159,5% ръст на годишна база.

Китай има амбициозни цели по отношение на масовото налагане на NEV като част от усилията си за ограничаване на замърсяването на въздуха и вярва, че индустрията е узряла достатъчно, за да се ръководи от търсенето, а не от субсидиите.

Общите продажби на автомобили на най-големия автомобилен пазар в света са нараснали с 0,9% през януари спрямо година по-рано до 2,53 милиона броя, първият им ръст след осем поредни месеца на спад, посочва CAAM.

През януари търсенето е продължило да се увеличава преди Китайската нова година на фона на стабилизирането на предлагането на чипове.

Глобалният недостиг на полупроводници принуди автомобилните производители да намалят или преустановят производството, което се отрази върху цените и рефлектира върху продажбите. За да смекчат негативния ефект, концерните заложиха на изграждането на превозни средства с по-висок марж.

В понеделник данни от CPCA показаха, че през януари американският производител на електрически превозни средства Tesla Inc е продал 59 845 автомобила, произведени в Китай.

Tesla е единственият чуждестранен автомобилен производител сред десетте най-продавани NEV марки в Китай. Местните конкуренти като Nio, Xpeng и Li Auto засилват своите позиции на родния пазар, предлагайки продукти, които са по-съобразени с вкусовете на китайските потребители в сравнение с чуждестранните модели.

През декември Tesla продаде рекордните 70 847 автомобила, произведени в Китай, значително повече от Nio и Xpeng.

В началото на февруари Xpeng обяви, че е доставила 12 922 електрически превозни средства за януари, което представлява спад от над 19% спрямо декември 2021 г. На годишна база обаче продажбите на компанията нарастват със 115%. Това е петият пореден месец за Xpeng, в който доставя над 10 000 електромобила.

Местният конкурент Nio обяви, че е доставил 9652 превозни средства през януари, което представлява ръст от 33,6% на годишна база. Данните обаче изостават от декември, когато са регистрирани 10 489 продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още