Китайската компания Envision AESC Group ще започне масово производство на батерии за електромобили през 2024 г., които ще осигуряват пробег от 1000 км с едно зареждане, научи Nikkei Asia Review.
Разработчикът ще удвои броя на клетките във всяко превозно средство, което ще направи колата по-тежка, но в същото време ще увеличи значително пробега с едно зареждане. Също така Envision планира да увеличи десеткратно своя производствен капацитет спрямо сегашните си мощности до края на това десетилетие.
Envision работи с японския автопроизводител Nissan Motor Co. и доставя батерии за неговия електрически модел Leaf, чийто пробег е около 450 километра. Envision ще опакова клетките плътно една до друга и ще подобри ефективността им на съхранение, което ще съкрати времето за зареждане с около 30% до под 20 минути.
Envision ще започне изграждането на нов завод в префектура Ибараки близо до Токио, който ще започне производство през 2024 г. Съоръжението ще включва производствена линия за нови батерии, използвайки енергия от слънчеви панели, което ще намали емисиите на въглероден диоксид до нула.
Envision също има за цел да пусне на пазара своя твърдотелна батерия. Компанията ще построи нови заводи в Япония, Китай, Великобритания, Франция и САЩ до края на това десетилетие и ще разшири производствения си капацитет на твърдотелни и литиево-йонни батерии до ниво, равняващо се на повече от 1,1 милиона електрически превозни средства.
Китайската компания за възобновяема енергия Envision Group притежава 80% дял в Envision AESC, докато Nissan контролира останалите 20%. През 2020 г. Envision AESC заема седмо място при доставчиците на батерии в света по отношение на обемите на доставка.
Около 90% от всички батерии, доставяни от компанията, са насочени към Nissan. Въпреки това Envision се надява да привлече и други японски, китайски и европейски клиенти, така че до 2025 г. тези клиенти да представляват около половината от общите ѝ трансакции, заяви главният изпълнителен директор Шоичи Мацумото в интервю пред Nikkei.
С нарастването на глобалното търсене на батерии за електромобили нараства и загрижеността относно доставките на суровини. Големите производители на автомобили вече работят за осигуряване на метали и други жизненоважни минерали. Envision AESC заяви, че ще работи с алианса на Nissan-Renault-Mitsubishi Motors, за да осигури такива доставки, добавя Мацумото.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан