Производителят на тежкотоварни превозни средства MAN, заедно с доставчиците на автомобилни компоненти Bosch, Leoni и Knorr-Bremse, планира да пусне по основните пътни артерии в Германия автономни камиони до средата на това десетилетие, съобщава Handelsblatt.
Идеята на компаниите е да се разработи камион, който може да се движи без нуждата от водач зад волана между логистичните центрове.
Планът за автономни тежкотоварни превозни средства, които едновременно ще могат да се движат по магистралите и да извършват съответните маневри в индустриалните зони се очаква да бъде реализиран до средата на десетилетието, изтъкват ангажираните концерни.
Налагането на роботизирани камиони трябва да намали броя на инцидентите по пътищата, както и трафика. В допълнение, това ще помогне на индустрията да се справи с проблема с недостиг на шофьори и да увеличи своята гъвкавост по отношение на транспортния график, консумацията на гориво и обема на отделяните емисии на въглероден диоксид (CO2).
Институтът за приложна и интегрирана сигурност „Фраунхофер“ също се включва в проекта, като ще трябва да гарантира, че камионите са защитени срещу кибератаки.
Техническите университети в Мюнхен и Брауншвайг, германската Асоциация за техническа инспекция - TÜV Süd, компаниите Fernride и BTC Embedded Systems и Autobahn GmbH също участват в проекта за научноизследователска и развойна дейност с име „Транспорт с четвърто ниво на автономност между логистични центрове по магистрали“ (Atlas-L4).
Проектът се финансира от германското Министерство на икономиката.
Това е „важна стъпка по пътя към автоматизацията от хъб до хъб, с която обмисляме бъдещи серийни приложения за Logistics 4.0“, споделя членът на Съвета за развитие на MAN Фредерик Зом.
Компанията вече тества технологията за автономно управление при своите камиони, например в пристанището на Хамбург, докато някои превозни средства на сестринската марка Scania вече се движат без намесата на водач по 300-километров маршрут в Швеция, макар и с присъствието на шофьор, който може да поеме управлението във всеки един момент.
Тестовете трябва да започнат и по автобан мрежата на Германия. Конкурентът на MAN Daimler Truck също изпробва роботизирани камиони.
Компаниите търсят начини за справяне с проблема с дефицита на шофьори и редуциране на разходите по отношение на заплащането на водачите на камиони, фокусирайки се именно върху автономните технологии.
Германия може да има водеща роля в тази област, смята MAN. Миналата година в страната беше приет закон за автономните превозни средства, които позволява в определени ситуации придвижване на роботизирани автомобили по обществените пътища.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?