Германските автоконцерни BMW AG и Mercedes-Benz AG продават съвместното си предприятие за споделяне на автомобили Share Now на Stellantis за неразкрита сума, съобщава Automotive News Europe.
Продажбата отразява оттеглянето на Share Now от северноамериканския пазар за споделяне на автомобили през 2019 г. в отговор на високите разходи за поддръжка и това, което компаниите описаха като „нестабилно състояние на глобалния пейзаж, свързан с мобилността“.
Share Now, лидер на европейския пазар за споделяне на автомобили, позволява на клиентите да използват смартфони за краткосрочни наеми на автомобили, включително автомобили с марка Mini и Mercedes в градска среда.
Продажбата също така отразява предизвикателствата, пред които са изправени автомобилните компании при използване на нови източници на приходи извън продажбата на автомобили, най-вече в развиващата се област на услугите за мобилност.
Чрез сделката Stellantis ще засили своето подразделение за мобилност Free2move, надявайки се, че глобалният тласък за намаляване на емисиите на въглероден диоксид също ще стимулира търсенето на услуги като споделяне на автомобили и ще осигури нови парични потоци.
През следващото десетилетие Stellantis възнамерява да разшири присъствието на Free2move по целия свят, като увеличи броя на активните потребители до 15 млн. и постигне нетна печалба от 2,8 млрд. евро.
Планът е част от целта на компанията да поддържа двуцифрена възвръщаемост до края на десетилетието чрез намаляване на разходите и извличане на допълнителни приходи от нови услуги, докато електрифицира своята продуктова гама.
Продажбата на Share Now бележи още една стъпка в промяната на BMW и Mercedes относно мобилността. Двете компании обединиха услугите си за споделена мобилност през 2018 г., за да се противопоставят на конкуренти като Uber и да спестят разходи.
С продажбата на подразделението BMW и Mercedes ще се съсредоточат върху двете останали части от сътрудничеството им: Free Now, приложение, което позволява резервиране на автомобили, таксита, електрически скутери и велосипеди; и приложението за резервации на зарядни станции Charge Now.
„Новата ориентация ни позволява да увеличим в мащаб дейностите си по-бързо и по този начин да постигнем по-нататъшен растеж за възможно най-кратко време“, споделя Райнер Фьорер, директор „Корпоративни инвестиции“ в BMW.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни