Автомобилната индустрия ще се сблъска с недостиг на батерии и свързаните с тях суровини през следващите няколко години като част от прехода си към електрическа мобилност, предупреди ръководителят на Stellantis Карлос Таварес, цитиран от Ройтерс.
Таварес говори по време на конференцията на Financial Times „Бъдещето на автомобила 2022“.
Според него индустрията ще претърпи сериозно проблеми с доставките на батерии около 2025/6 година.
"А ако няма недостиг на батерии, тогава това ще означава, че западният свят ще остане зависим от Азия. Това е нещо, което лесно можем да предвидим", добави Таварес, който ръководи четвъртия по големина производител на автомобили в света по пазарен дял.
По думите му скоростта, с която сега всички компании изграждат производствен капацитет за батерии, вероятно е нараснала до краен предел, за да „може да поддържаме темпа на бързо променящите се пазари, на които работим“, посочва главният изпълнителен директор на Stellantis.
Таварес добави, че доставките на суровини също могат да бъдат съпътствани от структурни предизвикателства през следващите години, тъй като електрическите превозни средства са средно с 500 килограма по-тежки от традиционните коли с двигатели с вътрешно горене.
„Това означава много голям добив на суровини, което в крайна сметка означава недостиг на суровини, което пък означава геополитически рискове“, подчертава Таварес. „Може да не ни хареса начинът, по който тези суровини ще се доставят след няколко години“, допълва той.
Според него автопроизводителите се фокусират върху технологиите и са готови да „изсипят“ изцяло електрически превозни средства на пазара, но на тях и на регулаторите им липсва визия за всички дългосрочни последици от прехода към този вид мобилност.
"Какво следва? Къде е чистата енергия? Къде е зарядната инфраструктура? Къде са суровините? Къде са геополитическите рискове от снабдяването с тези суровини? Кой гледа пълната картина на тази трансформация?" пита Таварес.
В средата на април Stellantis подписа споразумение за използване на технологията за свързани автомобили от следващо поколение на базираната в Сан Диего Qualcomm в своята гама превозни средства.
Автомобилите на 14-те марки на Stellantis, включително Peugeot, Fiat и Jeep, ще използват хардуера на Qualcomm и 5G телематична технология от 2024 г., като марката Maserati ще бъде първата, която ще предложи на потребителите подобни решения.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?