Европейският пазар на употребявани електрически автомобили бавно набира скорост, според нов доклад на онлайн търговеца на употребявани автомобили Auto1, цитиран от Automobilwoche.
Броят на употребяваните изцяло електрически коли, плъгин хибриди и обикновени хибриди, търгувани в платформата през 2021 г., е нараснал повече от два пъти в сравнение с предходната година до общо 11 500 броя. Почти 80% от този обем е продаден на купувачи от други страни.
В проучване сред 16 700 европейски дилъри, проведено от Auto1 през януари, 34 на сто посочват, че са продали поне един електрически употребяван автомобил или на крайни клиенти, или на други дилъри през 2021 г. За текущата фискална година 43% от анкетираните прогнозират, че ще продадат поне един употребяван електрически автомобил.
Според проучването търговците към определени марки са показват значително по-добри резултати от независимите търговци: 70 на сто от първия вид търговци са декларирали, че вече са продали електрически автомобил през 2021 г. Сред независимите дилъри едва 31% споделят, че са продали такива превозни средства.
EV
Германия изостава
Според доклада пазарът на употребявани автомобили е най-развит в Дания, Финландия, Нидерландия и Швеция.
По отношение на обема на продажбите, пазарът в Северна Европа показва значително по-голяма напредък от останалия регион - 14 процента от дилърите в трите северноевропейски страни заявяват, че са изтъргували над 100 електрически превозни средства през 2021 г. Средното ниво за такъв обем в Европа е едва 2 процента.
Германия изостава от средната стойност. В най-голямата европейска икономика делът на търговците с продажби на електрически автомобили през 2021 г. е 33 процента. Според прогнозите този дял ще нарасне през настоящата година до 35% спрямо 43% за ЕС. По този начин Германия ще бъде изпреварена от Франция и Испания, където делът на дилърите очакващи продажби на електрически коли ще достигне съответно 41% и 39 на сто.
Според доклада фактът, че Германия се справя зле, когато става въпрос за търговия с електрифицирани употребявани превозни средства, може да се дължи на ситуацията с финансирането в тази страна, наред с други фактори. Защото федералните субсидии са насочени към новите автомобили. В страни като Дания или Финландия, от друга страна, благоприятното данъчно облагане при употребяваните автомобили гарантира високо търсене и съответно оживена търговия.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
преди 3 години А така де, и ние ще започнем да ги караме по-масово. Хората сменят вече първо и второ поколение електрички и хибриди с новите. А в просията са затегнали правилата за движение на превозни средства от коне... Ще стават екологични ... :))) ... https://ekoenergia.ru/ecotransport/guzhevoj-transport.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар