IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Руският автомобилен пазар се срива през май заради отлива на чуждестранни фирми

Продажбите на нови коли в страната се понижават с 84%, като наличните на пазара модели са последните от топящия се инвентар

21:49 | 07.06.22 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на нови автомобили в Русия се сриват с 84% през май на годишна база, тъй като санкциите и международната изолация замразяват активността в индустрия, която допреди месеци се радваше на силно чуждестранно присъствие, съобщава Automotive News Europe.

По-малко от 25 000 превозни средства са били продадени миналия месец в Русия, сочат данни на Асоциацията на европейския бизнес (AEB). Това е най-ниското ниво от поне 2006 г. и възлиза на по-малко от една десета от месечните нива, наблюдавани в пиковите месеци в миналото. 

Обявената от президента Владимир Путин инвазия в Украйна на 24 февруари предизвика вълна от санкции от страна на САЩ и техните съюзници, както и прекъсвания на доставките.

Изолацията удари особено силно доминирания от чуждестранни компании руски автомобилен сектор, като излизането на въпросните концерни задълбочи кризата в сектора.

„Няколко доставчици все още не са разпродали всичките си запаси, така че в момента това върви на пазара“, коментира Азат Тимерханов от консултантската фирма „Автостат“. "Но те се изчерпват бързо“, добавя той.

В момента работят само две от над 20 автомобилни фабрики в Русия. Единият завод е собственост на местна компания, а другият принадлежи на китайски концерн, изтъква Тимерханов.

Европейските и повечето азиатски автопроизводители спряха доставките на автомобили, а редица компании от страни, които не са налагали санкции срещу Москва, се сблъскват с логистични затруднения.

„В ход е търсене на алтернативни доставчици – обикновено китайски“, допълва Тимерханов.

Руското правителство пое управлението на някои големи заводи, изоставени от чуждестранните инвеститори, включително фабриката на „Москвич“ в Москва, която преди беше собственост на френската Renault. Емблематичната за социализма руска марка обаче призна, че ще изгражда модели без някои основни съвременни технологии.

„Нашата автомобилна индустрия разчиташе на чужди компоненти“, посочва Георги Остапкович, автомобилен експерт и преподавател в Университета по икономика в Москва. „Практически всички фабрики работеха с чужди платформи. Русия беше просто поточна линия", изтъква той.

Последна актуализация: 21:44 | 07.06.22 г.
Още от Новини виж още
Специални проекти виж още

Коментари

Добави коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 1
penman
преди 1 месец
Масквичите са най-добрите автомобили в света! Още утре ще направя вноска от 1500 лв., за да дочакам да си купя това чудо на техниката!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 8
ing5rov
преди 1 месец
е па голем праз ... важно е ракетния пазар да не се срива ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
Oбичам България
преди 1 месец
***-ромите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 2
Oбичам България
преди 1 месец
Едва ли е проблем на фона на черните пътища, които имат. В Индия и Египет има по-добри пътища, а там по две теории са родините на ***...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още