Американският автомобилен концерн General Motors Co. (GM) отчете по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие и потвърди своите целогодишни перспективи, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на компанията възлиза на 3,3 млрд. долара в сравнение с 2,4 млрд. долара година по-рано. Приходите се увеличават до 41,9 млрд. долара спрямо 26,8 млрд. долара за същото тримесечие на 2021 г.
Оперативният паричен поток на концерна е положителен и възлиза на 6,502 млрд. долара в сравнение с отрицателен поток от 2,602 млрд. долара през предходната година.
Маржът на GM се понижава до 7,9% от 9% година по-рано.
Компанията очаква нетна печалба за 2022 г. между 9,6 млрд. и 11,2 млрд. долара както и оперативна печалба между 13 млрд. и 15 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор Мари Бара се позова на стабилизирането на веригите на доставки, като заяви, че компанията „активно управлява насрещния вятър, пред който сме изправени“.
Финансов отчет на General Motors Co. за третото тримесечие на 2022 г.
GM заяви, че е увеличил до 8% дела си от пазара на електрически превозни средства в САЩ през тримесечието, благодарение на рекордните продажби на Chevrolet Bolt и Bolt EUV.
По-рано този месец GM обяви, че планира да пусне редица електрически превозни средства в отвъдграничните си пазари, включително в Европа, откъдето почти напълно се беше оттеглил. Компанията ограничи голяма част от своите операции извън САЩ, с изключение на Китай и Латинска Америка, откакто се сблъска с банкрут през 2009 г. Но с подобряването на своето финансово състояние GM сега ще се опита да се завърне на някои пазари, които беше изоставил в близкото минало.
Компанията иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2025 г., като планира да произвежда 1 млн. от тях годишно само в Северна Америка.
GM фалира и беше национализирана през 2009 г. и продължи да рационализира неработещите си бизнеси, предимно дейностите в чужбина, дори след като излезе от държавен контрол през 2013 г. Освен това се оттегли от Европа и Индия и съкрати дейността си в Австралия и Тайланд. Компанията продаваше по над 9 млн. превозни средства в световен мащаб до 2017 г., но обемите спаднаха до около 6 млн. броя, след като GM преразгледа операциите си в чужбина.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет