Ако искат да се възползват от екологичната субсидия при покупка на електрически автомобил, германските потребители ще трябва да регистрират своите превозни средства до края на годината. Но поради сериозни забавяния в доставките това трудно може да бъде изпълнено. Поради тази причина чешкият автопроизводител Skoda, част от групата на Volkswagen AG, е готов да поеме разходите по тези субсидии, ако е необходимо, съобщава Automobilwoche.
„За клиенти на изцяло електрически и плъгин хибридни модели има оферта, при която екологичният бонус се изплаща за дата на доставка през 2022 г., потвърдена от Skoda Auto Germany в размер, валиден за тази година“, обяви Петер Кюл, директор „Продажби“ в германското звено на компанията.
В тази нова програма влизат и всички търговски партньори на Skoda за Германия.
Регламентът ще влезе в сила за всички оторизирани дилъри от 1 декември, ако закупените модели не могат да бъдат регистрирани в страната преди края на годината.
Разходите по премията ще бъдат поети от германското дъщерно дружество на Skoda, като се очаква всеки дилър да даде своя принос.
Skoda не предоставя информация за размера на своя дял от общите допълнителни разходи.
Тази подкрепа важи само за превозни средства, за които компанията гарантира, че ще бъдат доставени преди края на годината.
Заради недостига на части не е възможно до края на годината да бъдат предадени всички планирани автомобили. Според производителя сроковете за доставка на Skoda в момента са средно над шест месеца, а за някои модели те са дори още по-дълги.
Основната причина Skoda да поеме допълнителните разходи е свързана с факта, че от началото на следващата година екологичната субсидия за покупка на електрически модел в Германия ще намалее, а тази за плъгин хибрид ще бъде прекратена.
Поради дългите срокове за доставка много клиенти, които очакват доставка тази година, ще получат по-малка субсидия, ако регистрират своето ново превозно средство през 2023 г. Ако са закупили плъгин хибрид, те няма да получат никаква подкрепа от държавата.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц