IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BYD може да оглави за първи път продажбите на автомобилния пазар в Китай

За първите четири седмици на ноември концернът изпреварва досегашния лидер Volkswagen, докато продажбите на Tesla нарастват почти двойно

13:06 | 30.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

BYD е най-продаваната автомобилна марка в Китай през първите четири седмици на ноември, показва ново проучване, цитирано от Ройтерс. На второ място се нарежда досегашният лидер - германският бранд Volkswagen – обрат, който подчертава изместването на потребителския фокус от традиционните чуждестранни марки към местните електромобилни играчи.

През ноември продажбите на дребно на американския концерн Tesla нарастват почти двойно на годишна база, след като компанията намали цените на своите модели, произвеждани в гигафабриката в Шанхай, сочат данни на China Merchants Bank International (CMBI).

Продажбите на дребно на BYD достигат 152 863 автомобила за периода от 1 до 27 ноември, което представлява близо 83% увеличение в сравнение със същия период на предходната година.

Данните за BYD засенчват представянето на Volkswagen, който успява да продаде 143 602 превозни средства, следван от Toyota със 115 272 продажби. И двете марки записват спад на годишна база от съответно 0,3% и 0,5 на сто.

По отношение на компаниите майки Volkswagen Group все още има преднина пред BYD, когато се добавят продажбите на Audi в размер на 36 847 броя.

Ако тенденцията се запази до края на месеца, това ще бъде първият път, когато BYD, която започна да произвежда автомобили едва през 2003 г., оглавява класациите за продажби в Китай.

Автомобилните производители се подготвят за по-широк спад на китайския пазар поради твърденията, че ефектът от стимулите отслабва и че политиките на страната за нулева толерантност към коронавируса отблъскват потребителите от шоурумите на фона на забавящата се икономика.

Общите продажби на дребно на автомобили, произведени в Китай, са спаднали със 7% на годишна база по отношение на средните дневни продажби през първите четири седмици на ноември, в сравнение със спада от 2% през първите три седмици на октомври, според данни на CMBI.

Традиционните чуждестранни концерни губят позиции на най-големия автомобилен пазар в света за сметка на местните конкуренти, които привличат потребителите с по-достъпни и разнообразни и електромобили.

Stellantis заяви през октомври, че съвместното предприятие на марката ѝ Jeep в Китай ще подаде молба за защита от фалит - първият на съвместно предприятие на чужда марка в ерата на електрическата мобилност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:06 | 30.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още