Германската автомобилна група Volkswagen AG и нейното звено за производство на батерии PowerCo SE търсят място за изграждане на своята първа фабрика за батерийни клетки в Северна Америка, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с темата.
Канада е един от вариантите за строителна площадка за първата фабрика за батерии на Volkswagen извън Европа, добавя източникът.
През август компанията и правителството на Канада подписаха меморандум за разбирателство, според който двете страни ще обединят сили в добиването и доставките на литий, никел и кобалт.
Европейските производители на автомобили се ангажираха да си осигурят стабилно присъствие в производството на батерии на континента, но индустрията там все още е се намира в начален стадий на развитие.
През септември Volkswagen обяви съвместно предприятие за производство на части за батерии на стойност 2,9 млрд. долара с белгийската фирма Umicore.
Относно търсенето на подходящ терен в Северна Америка членът на борда на директорите на Volkswagen за технологиите Томас Шмал каза: „PowerCo е напът да прескочи Атлантическия океан. Рамковите условия в Северна Америка са изключително привлекателни. Най-конкурентната локация ще спечели надпреварата“.
Volkswagen има амбициозни планове за производството на батерии, като се стреми да изгради шест фабрики в Европа и една в Северна Америка до 2030 г.
В исторически план компанията невинаги се е радвала на благоразположението на канадските власти. През 2016 г. страната глоби с 1,6 млрд. щатски долара Volkswagen заради скандала с манипулираните данни за изгорелите газове от автомобилите на концерна, станал известен като „Дизелгейт“.
За да се конкурира по-успешно на разширяващия се пазар на електромобили, Volkswagen възнамерява да засили ангажимента си относно разработката на електрически модели, като само в рамките на едноименната марка се предвижда цялостна трансформация на досегашния дизайн, за да отговори по-ефективно на потребителското търсене.
Според ръководителя на бранда Томас Шефер Volkswagen ще подобри всички модели от семейството ID, включително вече наличните на пазара ID.3 и ID.4.
„Забележим е видим скок по отношение на качеството, материалите и стабилността на системата“, обещава Шефер. Специално за интериора ще има по-голям екран и по-интуитивно управление. И подобрение на цялостния дизайн.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?