IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BYD пуска в продажба първия си електрически модел за Япония в началото на 2023 г.

Електромобилът ATTO 3 ще се продава при базова цена от над 32 хил. долара и ще се появи в търговските представителства в страната на 31 януари

13:39 | 05.12.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японското звено на BYD Co. ще започне продажбите на своите първи електромобили в островната страна в началото на следващата година, тъй като компанията майка продължава своето глобално разширяване, съобщава Ройтерс.

BYD, в която Berkshire Hathaway притежава дял, обяви, че ще пусне на японския пазар изцяло електрическия модел ATTO 3 на 31 януари. Превозното средство предлага пробег с едно зареждане от 485 км при цена от 4,4 млн. йени (32 735 долара).

За сравнение, електрическият Nissan Leaf разполага с пробег от 322 км и се продава при цена от 3,7 млн. йени.

Японският бизнес на BYD планира да представи на местния пазар два модела до края на 2023 г. в близо 100 търговски обекта в Япония до края на 2025 г.

Хибридните бензиново-електрически модели остават по-популярни от изцяло електрическите превозни средства в третата по големина икономика в света. Въпреки това се очаква делът на автомобилите, задвижвани от батерии, да нарасне, отчасти поради навлизането на пазара на чуждестранни производители като BYD и Volkswagen.

BYD планира да търговски представителства в Япония от края на януари в 22 града, но има желание да покрие всички 47 префектури, споделя Ацуки Тофукуджи, главен изпълнителен директор на BYD Auto Japan Inc.

Японските производители на автомобили бяха разкритикувани от активисти и зелени инвеститори, които твърдят, че те не подхождат достатъчно сериозно към електрификацията на своите автомобили.

Toyota Motor Corp. пусна в продажба своето първо масово произведено изцяло електрическо превозно средство, моделът bZ4X, през май и то само на лизинг за вътрешния пазар, като месечната такса възлиза на 106 700 йени за първите четири години при сключване на 10-годишен договор. Въпреки това концернът беше принуден само два месеца по-късно да започне сервизна акция, касаеща bZ4X, поради опасения за безопасността

Само година, откакто Toyota обяви своя план за електрификация на стойност 38 млрд. долара, компанията обмисля да го рестартира, за да засили своята международна конкурентоспособност, тъй като пазарът се развива по-бързо от очакваното.

Последна актуализация: 13:41 | 05.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още