Любителите на електромобилите в Тайланд се тълпят на годишното автоизложение в Банкок, докато търсят решение на проблема с високите цени на конвенционалните горива. Но броят на компаниите, които могат да доставят на клиентите поръчаните електрически модели до края на годината, е силно ограничен, като китайската BYD има преднина в това отношение, пише Nikkei Asia Review.
„Всяка марка, която може да доставя навреме, ще привлича клиентите“, споделя семейна двойка от Банкок, която си е поръчала SUV-а на BYD Atto 3, след като трябваше да чака за доставката на електрическите модели на MG и Volvo от май насам.
BYD стартира резервации за Atto 3 от 1 ноември, като компанията гарантира, че може да достави преди края на годината до 5 хил. автомобила.
Концернът навлезе в Тайланд през септември, когато подписа сделка за изграждане на своя първи производствен център в страна от Югоизточна Азия. Местният пазарен лидер Toyota Motor Corp. не планира да стартира производство на електромобили в Тайланд преди 2024 г. или 2025 г.
Осигуряването на достатъчно автомобили на пазара ще бъде от ключово значение за потребителите, тъй като Тайланд, вторият по големина автомобилен пазар в Югоизточна Азия, навлиза в своя пиков период на продажби в края на годината.
Търсенето се забави през октомври, тъй като потребителите отложиха големите покупки до пускането на нови модели, посочва централната банка на страната.
По-рано тази година правителството на Тайланд намали митата за вносните електрически превозни средства от 8% на 2% за онези компании, които обещават да обособят местно производство в рамките на определен период от време. Например BYD внесе 5 хил. автомобила в страната по силата на това споразумение и разполага с три години, за да започне производство. На изложението в Банкок само Mercedes-Benz показа електрически модел - седанът EQS, който е произведен в Тайланд.
Ръководството на германската група реши да заложи на Тайланд, вместо да произвежда по-евтини автомобили в Малайзия или Китай, коментира Ач Буняпрасит, генерален мениджър на Mercedes Thailand. Автомобилният производител започна да произвежда в Тайланд EQS тази година - първата му производствена база за електрически модели извън Германия, след като отвори фабрика за батерии в Тонбури през 2019 г.
Тъй като батериите са най-скъпият компонент в един електромобил, производството им в Тайланд помага на Mercedes да изпълни изискването за 40% съдържание на суровини с местен произход, за да получи съответните данъчни облекчения при продажба. Тази регулация осигури на Toyota, Honda и Nissan надмощие в Тайланд в продължение на десетилетия, но японските производители на автомобили сега се борят да преоборудват своите модели и фабрики, за да отговорят на търсенето.
Друг китайски автомобилен производител, Great Wall Motor, заяви, че ще достави 2 хил. вносни коли от своята електрическа гама Ora в рамките на тази година. В сряда компанията пусна седана Ora Grand Cat и хечбека Ora Good Cat, както и два хибридни SUV модела.
Дилър, който предлага модели на марката Lexus, заяви, че електромобилите не отговарят задължително на начина на живот на местните жители. По-големите семейства ще търсят ван, а тук липсват електрически модели, добавя той.
Lexus показа на изложението един напълно електрически модел. Компактният UX SUV е предназначен за натоварените пътища на Банкок.
Toyota продължава да държи първото място по продажби на нови автомобили тази година във всички категории, следвана от Isuzu, Honda и Ford. Моделите D-Max на Isuzu и Hilux на Toyota остават най-продаваните въпреки по-ниското от обичайното търсене на пикапи поради производствените забавяния.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?